Nakon što je objavljeno da danas počinje nastava na daljinu za učenike prvog, drugog i trećeg razreda Druge kragujevačke gimnazije, plenum profesora te škole uputio je otvoreno pismo direktoru i Školskoj upravi, koje prenosimo:
U vezi sa dopisom u kojem se daje saglasnost da se obrazovno-vaspitni rad za učenike prvog, drugog i trećeg razreda realizuje na daljinu ovim putem želimo da ukažemo na ozbiljne propuste i nelogičnosti, kao i na povrede prava učenika i nastavnika:
- Neutemeljeno pripisivanje odgovornosti nastavnicima da je školski objekat „blokiran ” od strane učenika i/ili nastavnika.
Ovakvom formulacijom se stvara neistinit utisak da nastavnici učestvuju u blokadi škole. Nastavnici ni na koji način nisu deo blokade, već nastoje da se nastavni proces normalizuje. Zbog pogrešnih navoda ugrožen je profesionalni ugled i integritet nastavnika u obustavi. - Protivpravna regulacija statusa maturanata.
Dopis ne sadrži nijedan podatak o učenicima četvrtog razreda, koji su ključni akteri blokade i čiji je obrazovni proces ovim dopisom doveden u pitanje. Prema članu 105. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, Ministarstvo je u obavezi da obezbedi nesmetano odvijanje nastave, a trenutno ne postoji nikakvo rešenje za maturante.
Ostaje nejasno: – Da li se od njih očekuje da pohađaju nastavu?
- Da li su i oni formalno prebačeni na onlajn nastavu?
- Ako nisu, kako će se organizovati njihov nastavni proces i polaganje završnih ispita?
- Da li u tom slučaju znači da im se školska godina vodi kao prekinuta ili završena?
- Diskriminacija maturanata Druge kragujevačke gimnazije u odnosu na ostale srednje škole koje su primile dopis od strane Ministarstva za izvođenje onlajn nastave, a kojim su obuhvaćeni i maturanti tih škola. Time se maturanti i profesori koji im predaju stavljaju u diskriminišući položaj u odnosu na maturante i profesore ostalih srednjih škola u istom gradu.
- Nejasan pravni osnov za uvođenje onlajn nastave.
Prema članu 105. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, kao i Pravilniku o radu, onlajn nastava nije predviđena u uslovima štrajka i blokade, već u slučajevima epidemije, više sile i vanrednih okolnosti. Ne precizira se da li se blokada škole od strane učenika kvalifikuje kao takva okolnost. Takođe, prema članu 58. istog zakona prelazak na onlajn nastavu zahteva odluku školskih organa upravljanja, što u ovom slučaju nije učinjeno. - Ograničenje onlajn nastave do 1.05.2025. godine.
Ministarstvo propisuje da onlajn nastava traje najduže do 1.05. 2025. godine, ali ne navodi šta će se desiti nakon tog datuma, ukoliko blokada i dalje bude trajala. Ovo ostavlja učenike, nastavnike i roditelje u nedoumici oko načina nastavka nastavnog procesa.
Ministarstvo ne daje nikakvo rešenje, ni predlog za ovu situaciju i ovim dopisom se ne rešava status maturanata. Ministarstvo je u obavezi da pruži dugoročno rešenje za ovakve situacije. - Prebacivanje odgovornosti na škole i nastavnike.
Dopisom se ne pominju konkretne mere koje će preduzeti Ministarstvo, već nalažu nastavnicima da obezbede nastavni materijal i izveštaje o radu. Ne nudi nikakva konkretna rešenja za deblokadu Škole i zaštite prava svih učenika.
Zbog navedenih nedoslednosti tražimo da Direktor Druge kragujevačke gimnazije i ŠU Kragujevac:
- isprave netačne navode i zvanično potvrde da profesori u obustavi ne učestvuju u blokadi;
- da nastavnicima koji žele da izvode nastavu u fizičkom prostoru omoguće rad
- preciziraju pravni osnov za organizovanje onlajn nastave u ovoj situaciji
- jasno regulišu status maturanata i obezbedi plan za nastavak njihovog školovanja
- obezbede rešenje za dalji tok nastavnog procesa, nakon 1.05.2025. godine.
Tražimo hitnu reakciju i precizne odgovore na navedena pitanja kako bismo zaštitili prava učenika i zaposlenih.
Koliko profesora cine taj Plenum?
Decu vratiti u klupe pod hitno, unistavate ih, a mi matori na ulice
Ostavite se više komunističkih manira i plenuma, ostali su nam jos samo dan mladosti i štafeta, već se uzmite u pamet i nemojte ovu decu više uništavati već krenite sa radom.