Nakon desetodnevnog zastoja, u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija sutra (utorak) počinje martovska proizvodnja svih verzija modela “500L“. Sa proizvodnih i montažnih traka ponovo će silaziti po 410 gotovih automobila dnevno, a proizvodnja će i u ovom meecu biti organizovana u skladu sa zahtevima tržišta. Očekuje se da će i u martu, kao i u prethodna dva meseca, da bude osam ili devet, najviše deset radnih dana, što znači da će iz fabričkih pogona u martu da izadje izmedju 3.000 i 4.000 gotovih vozila. Kako je i u narednim mesecima predvidjena takva i tolika proizvodnja, odnosno kako će ove godine ukupno biti do 100 radnih dana, to se osnovano pretpostavlja da će u kragujevačkom Fijatu ove godine da bude proizvedeno oko 40.000 automobila.
U fabnričkom Sindikatu „Nezavisnost“ smatraju da razloga za veliku zabrinutost nema, te da se radi, u tržišnoj privredi, uobičajenom smanjenju proizvodnje jednog uoči dolaska i početka proizvodnje novog ili još jednog modela automobila. Predsednik tog sindikata Zoran Stanić kaže da se periodična smanjenja proizvodnje beleže u fabrikama automobila širom sveta, počev od Italije i Nemačke, do Amerike, ali da niko u takvim slučajevima ne govori o „selidbi kompanije“ u drugu zemlju“.
Plate radnicima u kragujevačkoj fabrici, prema njegovim rečima, ne kasne. Kada ne rade, zaposleni primaju po 65 odsto od godišnjeg proseka, ali dobijaju i 13. i 14. platu. Otuda, tvrdi Stanić, kada ne rade, radnici Fijata imaju „samo par hiljada dinara manju platu“.
Piše: Zoran Radovanović