Saopštenje dr Tijane Perić Diligenski, narodne poslanice Srbija centra, prenosimo u celosti.
Stradali pod nadstrešnicom su dvostruko ubijeni – prvi put zbog korupcije i propusta onih koji se nazivaju strukom, a drugi put zbog nereagovanja tužilaštva. Za dvanaest dana od tragičnog događaja, tužilaštvo nije našlo za shodno da privede potencijalno odgovorna lica, kako ne bi uticali na istragu i svedoke. U međuvremenu, uklanjaju se dokazi, razvodnjava se priča o odgovornosti, a moguće je da su odgovorni napustili državu i sakrili se pod neku bezbednu nadstrešnicu.
Javnost još uvek ne zna ko su postupajući tužioci u ovom slučaju, a Novosađanka Dolovac nesmetano nastavlja svoj dubok san. Tužilaštvo ne preduzima krivično gonjenje protiv javnih funkcionera zbog dovođenja u zabludu građana da nadstrešnica na novosadskoj železničkoj stanici nije rekonstruisana, a svi dokazi govore suprotno. Predsednik Vučić, mimo svojih ustavnih ovlašćenja čita stotine stranica materijala iz istrage, ubeđujući građane da će utvrđivanje odgovornosti ići teško. Šef države ometa istragu jer on nije ni istražni organ ni nosilac sudijske funkcije. Republičko javno tužilaštvo treba da odgovori na pitanje ko je dostavio šefu države dokumentaciju? Umesto u tužilačkim kabinetima, o krivičnoj odgovornosti veća se na Glavnom odboru SNS, gde se odlučuje ko će da položi žrtvu na oltar stranke, kako bi se umirila javnost. Istovremeno, na pomenutoj sednici GO, Vučić ljutito podvlači da među njima postoje oni kojima je „sve dato“. Ovo je direktno priznanje korupcije, odnosno dodeljivanja javnih resursa odabranim pojedincima. Da je Srbija iole pravna država, javno tužilaštvo bi ispitalo ove navode.
Budući da su tužioci naprednjački jataci, građanima je već sada jasno da krivična odgovornost neće biti postignuta. Jedina nada da bi neko mogao da snosi odgovornost za rušenje nadstrešnice je međunarodna istraga. Evropska unija je opredelila 3,8 milijardi evra za Srbiju, u svrhu rekonstrukcije železničke infrastrukture. Ona je finansijski pomogla i izradu projektne dokumentacije za modernizaciju linije Novi Sad – Subotica, kroz pretpristupne fondove pomoći (IPA II 2014-2020, IPA 2015/038-442 razvoj sektora saobraćaja u Srbiji). Evropska unija nije imala nameru da se njena sredstva troše u nekvalitetne radove, čijim urušavanjem su stradali ljudi. Otuda, osnovano može da se smatra da je došlo do koruptivnih dogovora i do ugrožavanja finansijskih interesa Evropske unije. Ova činjenica bi mogla da otvori vrata Evropskom javnom tužilaštvu, koje je beskompromisnije, profesionalnije i odgovornije od domaćeg tužilaštva.