Otvaranje naloga na Portalu eUprava nova usluga za građane

Grad

Predstavnici NALED-a najavili su danas da će gradjani moći putem mobilnog telefona da obave više od 500 procedura putem naloga na Portalu eUprava.

Oni su u Kragujevcu rekli da će pomoć u otvaranju naloga gradjani moći da dobiju od službenika u lokalnoj upravi.

Kako su naveli, gradjani će na taj način moći da pribave izvod iz matične knjige, uverenje o nekažnjavanju ili da zakažu termin za izdavanje lične karte i pasoša.

U gradskoj upravi Kragujevca danas je održana prva obuka lokalnih službenika za pružanje nove usluge.

NALED i Kancelarija za IT i eUpravu će uz pomoć EBRD-a organizovati još 20 onlajn treninga za ostale gradove i opštine.

Radionice se sprovode u sklopu projekta „Unapredjenje eDostave“, a cilj je da se gradjanima i privredi omogući da tokom kovid-19 krize, bez izlaganja riziku, završavaju obaveze u digitalnom okruženju.

  • Kragujevac kao grad u kome se nalazi sedište Državnog data centra, medju prvima će svojim stanovnicima, a posebno onima koji nisu vični novim tehnologijama, obezbediti stručnu podršku da putem mobilnih telefona, na Portalu eUprava, dobiju pristup svojim podacima iz 15 nacionalnih registara i pribave dokumenta koja su im potrebna, rekao je novinarima gradonačelnik Kragujevca i predstavnik lokalnih samouprava u NALED-ovom Savezu za eUpravu Nikola Dašić.
Tagovi:

1 thoughts on “Otvaranje naloga na Portalu eUprava nova usluga za građane

  1. Ono sto se zaboravlja a sto je najbitnije i osnovna stvar:

    1. edukacija i elementarna digitalna pismenost za koriscenje IT usluga od strane gradjana.

    2. ustavom garantovano pravo gradjaninu na besplatni stalni pristup interenetu tj. mrezi

    3. (pogresan pristup) kreiranje okruzenja gde se proces svodi samo na jedan, digitalni, nacin (prost primer APR) sto je suprotno Ustavu iz razloga sto svaki gradjanin ima pravo da nema racunar, mobilni telefon i internet – jednostavno to ne zeli da ima ili nema materijalnih mogucnosti da ih ima i obezbedi. Zaboravlja se na alternativna resenja u slucaju da dodje i do tehnickih problema. Vecina gradjana je iskusila problem da kada ode u banku, postu, drzavnu administraciju, sud dobiju informaciju ‘pao nam sistem, dodjite kasnije ili sutra’.

    Kod nas se forsira digitalizacija usluga u smislu kao jedini moguci nacin kako to onaj ko to sprovodi moze da se koristi sto je i iz bezbednosnih uglova losa stvar a ne samo i kao jedini moguci nacin da gradjani ostavre pravo na nesto ili dodju do neke informacije, dokumenta i sl.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.