Osmeh za budućnost: 125. godišnjica brenda FIAT

Društvo

Događaj povodom 125. godišnjice brenda FIAT pod nazivom „Osmeh za budućnost“ upravo je završen u zdanju Lingotto u Torinu. Ceremonija je istovremeno i proslava ovog retkog jubileja koji malo koji proizvođač automobila doživi, ali i početak novog poglavlja u bogatoj istoriji brenda prepunoj uspeha, dostignuća i liderstva, uvek sa fokusom na svoje kupce. Važnom događaju (koji možete pogledati na sledećem linku) prisustvovali su članovi međunarodnih medija, kao i predstavnici javnih institucija – ministar za preduzetništvo i proizvodnju u Italiji, senator Adolfo Urso, potpredsednica Senata, senatorka Licia Ronzulli, predsednik Komisije za proizvodne delatnosti, trgovinu i turizam Poslaničkog doma, Alberto Luigi Gusmeroli, predsednik regiona Pijemonta, Alberto Cirio, gradonačelnik Torina, Stefano Lo Russo  – kao i najviši menadžment kompanije Stellantis: John Elkann, predsednik kompanije Stellantis, Carlos Tavares, izvršni direktor kompanije Stellantis, i Olivier Francois, izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga u kompaniji Stellantis.

John Elkann, predsednik kompanije Stellantis, izjavio je: „Fiat je  osnovan 1899. godine iz strasti za napretkom. Bio je među retkim kompanijama koje su uspele da pređu iz zanatske proizvodnje u industrijsku eru. Predstavljao je slobodu kretanja za milione ljudi, i to sa stilom. Za ovih 125 godina nikada nismo prestali da radimo, da tražimo rešenja, da verujemo u svoju budućnost i da odlučno branimo ono što smo izgradili. Želimo da se zahvalimo svim ljudima koji su omogućili da taj startup iz Torina postane Stellantis, jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu.“

Carlos Tavares, generalni direktor kompanije Stellantis, izjavio je: „Zadovoljstvo mi je što sam u domu brenda FIAT u Torinu kako bih proslavio 125 godina postojanja i podelio radost ovog trenutka sa svim prisutnim partnerima i saradnicima. Kao jedan od najpoznatijih brendova u našoj Stellantis grupaciji, FIAT daje autentičan italijanski šarm našim kupcima širom sveta. Treću godinu zaredom, FIAT je vodeći brend kompanije Stellantis po obimu proizvodnje. Prednjači na četiri ključna tržišta: Italiji, Brazilu, Turskoj i Alžiru. FIAT je posvećen pružanju čiste, sigurne i pristupačne mobilnosti građanima širom sveta. Želim da zahvalim svima koji generacijama neguju ljubav prema brendu FIAT i svakodnevno predano rade kako bi osigurali još 125 godina bogate istorije. FIAT tim deli istu strast i istu želju da uvek izmami osmeh našim kupcima.“

Olivije Fransoa (Olivier François),  izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga u kompaniji Stellantis, rekao je: „FIAT je proteklih 125 godina bio simbol društvene relevantnosti, pružajući kupcima ono što im zaista treba u skladu sa savremenim zahtevima. Naši kupci žele kultne i pristupačne porodične automobile; ekonomične i inkluzivne kompaktne automobile; gradsku mobilnost; komercijalna vozila i, poslednje, ali ne i najmanje važno, Abarth za svakodnevnu zabavu, što je upravo ono što FIAT nudi. Sada smo pokrenuli povratak brenda FIAT na globalno tržište sa fokusom na tri ključna stuba: italijanski dizajn i razvoj, globalnu platformu i lokalnu relevantnost, a Grande Panda je prvi član naše nove globalne porodice. Zato ćemo u narednoj deceniji imati pravu ponudu za svakog kupca. Jer je za nas kupac u centru svega što radimo.

11. jula 1899. godine u Torinu su potpisani osnivački akti za „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili – Torino“. Danas, nakon što su proizvedeni milioni automobila, zajednička nit koja povezuje prošlost, sadašnjost i budućnost brenda je specifičan način razumevanja automobila koji i danas postavlja brend na globalni nivo i rezultira proizvodima koji pojednostavljuju svakodnevni život i donose radost ulicama širom sveta. Specijalni gost proslave je 500e Giorgio Armani, prefinjena limitirana edicija koja će se distribuirati širom sveta i koja kombinuje italijansku izvrsnost sa ekološkom održivošću. Takođe, na događaju je predstavljen i Fiat Grande Panda, novi globalni model koji će označiti početak nove ere italijanskog brenda i biti prvi u novoj generaciji FIAT automobila. Pored toga, na događaju su premijerno prikazane prve prave slike još dva modela iz nove globalne porodice – SUV i fastback – koji su u februaru uvedeni kao koncepti a sada su u naprednoj fazi razvoja, sa planom za lansiranje u narednim godinama.

Svečanost održana u Torinu završena je impresivnom paradom klasičnih i savremenih FIAT automobila, grupisanih u kategorije – kultni modeli, gradski automobili, kompaktni automobili, porodični automobili i laka komercijalna vozila – koji su predstavljeni na legendarnoj stazi zdanja Lingotto, demonstrirajući tehnološko i istorijsko nasleđe globalnog italijanskog brenda. Od svojih početaka, sa modelima proizvedenim širom sveta , FIAT je pokazao snažnu sklonost ka internacionalnosti, zadržavajući svoje korene u Torinu, gde je i osnovan. Danas, zahvaljujući sinergiji i mogućnostima koje pruža kompanija Stellantis, sa Grande Pandom dolazi nova era za FIAT, obeležena inkluzivnošću, inventivnošću, italijanskim stilom i globalnim duhom.

Fiat 500e Giorgio Armani

Povodom ovog značajnog jubileja, simbolično i na rođendan maestra Đorđa Armanija, najavljeno je značajno partnerstvo između Đorđa Armanija i brenda FIAT.

Ova dva svetski priznata italijanska brenda, koja su prethodno sarađivala 2020. godine na lansiranju ekskluzivnog modela 500e, ponovo su udružili snage kako bi stvorili ono što može biti najbolji izraz „Made in Italy“ na četiri točka: 500e Giorgio Armani. Nikada ranije dve ikone, koje predstavljaju italijanski dizajn, stil, inventivnost i uspeh širom sveta, nisu se udružile da stvore pravi „instant klasik“. Kao što sugeriše reklama koja je prvi put emitovana tokom događaja, ovo je automobil koji se nosi, a ne vozi, i omaž je majstorstvu Đorđa Armanija i Centro Stile brenda FIAT u Torinu. Dizajneri obe kompanije mesecima su radili ruku pod ruku kako bi pretočili duše ova dva brenda u jedno delo. Ista pažljiva posvećenost detaljima, briga o materijalima, bojama i stilu uložena je kao u novi automobil ili novu modnu kolekciju. Sada su FIAT i Đorđo Armani zajedno na pisti „La Pista 500″ sa novim modelom 500e Giorgio Armani.

Ovaj nivo zanatske veštine, obrade i detalja retko se viđa u ovom segmentu, ali je zaštitni znak naročito modela 500, koji simbolizuje Made in Italy i italijansku izvrsnost. Ove karakteristike dobijaju još veći značaj i vrednost jer su razvijene u saradnji sa najvećim imenom italijanske mode.

Ponosno proizveden u Mirafiori fabrici brenda FIAT u Torinu, novi 500e Giorgio Armani dolazi isključivo u verziji sa hatchback-om, odražavajući ne samo neuporedivu eleganciju Đorđa Armanija već i izražavajući odvažnu ličnost Fiata 500e.

Za model 500e Giorgio Armani kreirane su dve jedinstvene i ekskluzivne boje: mikronizovane čestice tamno zelene, savremena i tehnička boja koja snažno odražava stil i ukus Đorđa Armanija, i keramički „Greige“, izuzetno sofisticirana i prefinjena nijansa, koju je ozmislio Armani, kombinujući sivo i bež, kako bi stvorio jedinstvenu boju i ime.

Što se tiče eksterijera, italijanski dizajneri su težili smanjenju kontrasta i dekoracije kako bi postigli monohromatski efekat: čist, suštinski i u skladu sa Armani stilom.

Glavna karakteristika eksterijera su točkovi, ekskluzivno dizajnirani da predstavljaju GA logo u makro skali. Oni postaju zvezde automobila i čine da se ističe izdaleka.

Specifičan dizajn snažno naglašava partnerstvo, istovremeno poboljšavajući aerodinamičke performanse zahvaljujući blagoj 3D površini.

Topli anodizovani efekat dvobojnog toniranja i lagane bočne brazde čine ga izuzetno rafiniranim.

Enterijer prikazuje pažljivu zanatsku veštinu, sa složenim dijagonalnim šavovima i trodimenzionalnim uzorcima na središnjim umecima sedišta koji podsećaju na klasične tehnike krojenja. Materijali unutar vozila su elegantni i najfinijeg kvaliteta. Mogu se kombinovati sa inovativnim i tehničkim procesima, kao što je laserom rezano drvo na kontrolnoj tabli, koji je mekan i obavijajući kao luksuzna tkanina. Isto teko, mogu se upariti sa vrhunskim zanatskim rešenjima, poput složenih vezova.

Novi 500e Giorgio Armani se ističe logoom milanskog Maestra na točkovima i sedištu, dok se potpis italijanskog stiliste pojavljuje na kontrolnoj tabli, unutrašnjosti vrata i zadnjem staklu.

Automobil uključuje Full LED Infinity Design farove i stakleni krov. Što se tehnologije tiče, vozilo je opremljeno premium JBL audio sistemom, 7″ TFT ekranom, 10.25″ Touch Screen NAV, DAB radiom i bežičnim CarPlay / Android Auto sistemom.

500e Giorgio Armani je dostupan sa električnim motorom snage 87 kW i 118 KS, sa dometom do 320 km u WLTP kombinovanom ciklusu. Pored toga, opremljen je najnaprednijim ADAS sistemom i dolazi sa autonomnim nivoom vožnje 2.

U skladu sa misijom brenda da promoviše Made in Italy na svetskom nivou, ova limitirana kolekcija će se prodavati od sledeće godine u Evropi, Severnoj Americi, Bliskom Istoku, Africi, Japanu i Australiji.

Grande Panda: Novi globalni igrač brenda FIAT

Grande Panda označava povratak brenda FIAT na globalno tržište. Razvijen je na temelju 3 ključna stuba: italijanskog dizajna, globalne platforme i lokalne relevantnosti. Održivost, inkluzivnost, jednostavnost i lepota su vrednosti koje su oživele ovaj projekat, dok je dizajn inspirisan kultnom Pandom iz 80-ih godina —„plavim famerkama“ automobilske industrije, nešto savršeno za svaku priliku i za svakog kupca. Stoga je ovo društveno relevantan automobil, automobil za svakoga.

Grande Panda je naslednik prvog Panda modela, što ga čini novim vozilom u B segmentu koje je pristupačno i pogodno za porodicu. Cena modela Grande Panda počinje ispod 25.000 evra za potpuno električnu verziju.

Dizajniran u Italiji u FIAT Centro Stile u Torinu, Grande Panda koristi jednostavnu ideju: jedinstvenu multi-energetsku platformu koja se može instalirati bilo gde u svetu, čist italijanski dizajn i mogućnost izbora najboljeg pogonskog sklopa prema potrebama kupaca, bez obzira gde se nalaze. Ukratko, novi model predstavlja tranziciju sa lokalne proizvodnje na globalni nivo.

Zahvaljujući svojim pametnim rešenjima i jednostavnoj upotrebi, biće to prvi Panda u istoriji koji pripada B-segmentu i olakšaće iskustvo vožnje kupaca brenda FIAT širom sveta.

Spiralni kabl za punjenje izdvaja se kao jedno od najinovativnijih rešenja, čineći iskustvo punjenja lakšim i urednijim nego ikada. Grande Panda je prvo vozilo na tržištu koje uključuje integrisani kabl za punjenje, koji se uparuje sa standardnim onboard punjačem do 7 kW. Spiralni kabl ima posebno kućište ispod haube, što omogućava uštedu prostora u prtljažniku i podstiče praktičnu svakodnevnu upotrebu jer je lak za rukovanje i izbegava prljavštinu tradicionalnih kablova. Ovo rešenje se izdvaja po jednostavnom procesu: nakon otvaranja poklopca, drugi korak je da se kabl izvadi i poveže sa stanicom za punjenje. Kada je punjenje završeno, moguće je lako vratiti ga u kućište zahvaljujući spiralnom obliku kabla.

Kao i njegov prethodnik, legendarna Panda iz 1980, koji je promenio način na koji doživljavamo automobil više od 40 godina, Grande Panda ima neočekivane karakteristike, kao i inovativnu i inteligentnu upotrebu prostora. Konkretno, novo vozilo se izdvaja od ostalih automobila u B segmentu zahvaljujući jedinstvenoj kompaktnosti koju omogućava njegova mala veličina (3,99 metara dužine—ispod proseka segmenta—1,57 metara visine i 1,76 metara širine) i dobro organizovana prostranost zahvaljujući svojoj kompaktnoj zapremini: na primer, prtljažnik ima zapreminu od 361 litara, a ukupni kapacitet skladišnih pregrada smeštenih ispred suvozača je 13 litara.

U suštini, Grande Panda je idealan pratilac za porodice i današnju urbanu mobilnost jer može udobno prevesti 5 osoba. Italijanski duh novog vozila prikazan je kroz njegov kultni dizajn, koji je sinonim za lepotu, a eksterijer se odlikuje posebnom kombinacijom strukturiranih linija i mekih, ali hrabrih površina koje ističu robusne lukove točkova. Sve je još upečatljivije i atraktivnije zahvaljujući prisustvu prednjih i zadnjih zaštitnih ploča u srebrnoj boji, sjajno-crnim stubovima, zatamnjenim prozorima i 17-inčnim aluminijumskim točkovima sa Fiatovim logotipom na poklopcima i upadljivim X dizajnom.

Kao omaž klasičnoj Pandi, Grande Panda je opremljen 3D brendiranim slovima u reljefu na vratima koja reflektuju okolinu i naglašavaju donji deo bočne strane. Grande Pandu će biti dostupna u sedam boja  – crvena, bela, crna, zelena, braon, plava i žuta, u skladu sa inicijativom kompanije „Bez sive“. U unutrašnjosti, posebna počast je odana stazi zdanja Lingotto, koja je inspirisala neke elemente enterijera. Naime, komandna tabla, kao i polikarbonatni okvir koji uključuje 10″ klaster i 10,25″ digitalni radio, imaju jedinstven stil koji podseća na oblik staze Lingotto i stvara prepoznatljiv i evocirajući izgled.

Posebna pažnja posvećena je optimizaciji prostora, koji je iskorišćen na pametan način: na primer, na komandnoj tabli postoji 13 litara skladišnog prostora, od čega su 3 litra u samo jednom odeljku, pružajući obilje mogućnosti za odlaganje predmeta—jednostavno i genijalno FIAT-ovo rešenje koje podseća na bezvremensku „džepnu“ komandnu tablu Pande iz 1980-ih.

Prvi član nove FIAT porodice biće dostupan u električnoj i hibridnoj verziji. Sa baterijom od 44 kWh i elektromotorom od 83 kW, električni Grande Panda nudi domet veći od 320 km[1] u WLTP kombinovanom ciklusu, što ga čini savršenim vozilom kako za svakodnevnu upotrebu u gradu, tako i za vikend putovanja.

Casa FIAT: jedinstveno mesto za uranjanje u FIAT svet

125. godišnjica je savršena prilika za otvaranje nove muzejske izložbe Casa FIAT, projekta koji je kreirala Pinakoteka Agnelli u saradnji sa brendom FIAT. Izložba prati istoriju brenda i njegovu vezu sa zgradom Lingotto, legendarnom fabrikom i kultnim mestom industrijske proizvodnje brenda u Torinu, koju je dizajnirao Đakomo Mate Truco 1920, a obnovio Renzo Piano 1990. godine

Zahvaljujući upotrebi interaktivnog displeja, izložba se deli na različite tematske oblasti – Dizajn automobila, Arhitektura, Društvo i Deca – pružajući posetiocima mogućnost da potpuno urone u FIAT svet. Unutar muzeja priča o brendu FIAT se pripoveda od njegovih ranih dana do najnovijih evolucija. Casa FIAT se simbolično vrti oko drvenog modela 500 Master, sa muzejskom stazom koja počinje sa osnivanjem kompanije 1899. godine, kada su se osnivači okupili kako bi potpisali osnivački akt Società Anonima Fabbrica Italiana – Torino, dajući život imenu FIAT.

Priča napreduje deceniju po deceniju, predstavljajući različite ključne trenutke u svojoj istoriji kao što su proizvodnja kultnih automobila brenda, uključujući Fiat Nuova 500, kompaktni dvosed predstavljen 1957. godine, i FIAT Panda, vrsni i inovativni automobil koji je 1980. dizajnirao Giorgetto Giugiaro. Kroz ovu izložbu, FIAT ističe važnost svoje prošlosti i svojih korena, ne gubeći iz vida budućnost, što se ilustruje novim modelom Grande Panda. Priča brenda FIAT ne završava se u muzeju Casa FIAT.

FIAT je partner prestonice poslovne kulture u Torinu 2024

Od 1899. godine, istorija brenda FIAT uvek je bila povezana sa glavnim gradom Pijemonta, a u godini proslave 125. godišnjice, FIAT je partner manifestacije „Torino 2024 – Prestonica poslovne kulture“. Nagrada koju je dodelila Generalna konfederacija italijanske industrije, zahvaljujući naporima Torinskog industrijskog udruženja, ne samo da odaje počast proizvodnoj istoriji grada, već i priznaje sposobnost torinskih preduzeća da gledaju ka budućnosti i suoče se sa današnjim izazovima kao što su ekološka i digitalna tranzicija, veštačka inteligencija i put ka održivijem i inkluzivnijem društvu. FIAT je ponosan partner manifestacije „Torino 2024 – Prestonica poslovne kulture“ i aktivno će učestvovati u njoj sa nekoliko posebnih inicijativa u programu događaja. To uključuje izložbu „Torino ka budućnosti. Poslovna kultura, kultura inovacija“ koja se održava u Nacionalnom muzeju italijanskog ujedinjenja u Torinu, a koja je otvorena za javnost do 29. septembra. Izložba obuhvata sedam multimedijalnih i vizualnih sekcija postavljenih u monumentalnom koridoru Italijanske komore Nacionalnog muzeja italijanskog ujedinjenja, fokusiranih na istoriju industrijskog razvoja Torina. Uzbudljiva priča se završava sa delom posvećenim budućim perspektivama preduzetništva u Torinu.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.