OPTUŽBE ZA MALVERZACIJE SA IMOVINOM FABRIKE

Društvo Grad

Bivši radnici Zastave kamiona koji mesecima već zahtevaju isplatu zaostalih zarada, te povezivanje radnog staža za period od 2010. do  2016.,nastavili su danas, na centralnom kragujevačkom Trgu “kod Krsta”, još proletos započete jednonedeljne proteste. Uprkos najavi, odluku o radikalizaciji pobune nisu doneli, već su je odložili za naredni ponedeljak, zbog toga što su, kako tvrde u Organizacionom odboru protesta, došli do  dokumentacije koja svedoči o navodnom malverzacijama na relaciji Grupa zastava vozila – Zastava kamioni – Zastava terenska vozila (Zastava TERVO).

     Zastava TERVO je firma koja je, odlukom Vlade Srbije, osnovana prošle godine u pogonima Zastave kamioni. TERVO je pod ingerencijom Minisatarstva odbrane, a preduzeće je registrovano za proizvodnju (ne)borbenih vojnih vozila. Bivši radnici Kamiona  još ranije su upozorili Vladu Srbije i premijer ku Anu Brnabić da sumnjaju da je Zastava TERVO najvažniju imovinu fabrike kamiona (hale i proizvodnu opremu) preuzela “na netransparentan način”, dok sada tvrde da su došli do dokumenata (faktura) koji svedoče o “zloupotrebama vezanim za tu imovinu”.

     Od rečenih optužbi ogradi se bivši predsednik Sindikata u Zastavi kamionima Goran Miletić koji je, zbog toga,  odlučio da napusti Organizacioni odbor protesta svojih nekadašnjih kolega. Delegacija tog odbora danas je dokumentaciju o navodnim zloupotrebama u svojoj nekadašnjoj fabrici predala rukovodstvu  šumadijskog ogranka Saveza samostalnih sindikata Srbije , dok će sutra (utorak) da je, kako su najavili, dostave i gradonačelniku Kragujevca Radomiru Nikoliću.

     Za sutra je u kragujevačkom Privrednom sudu, podsetimo, zakazano ročište na kojem će da bude razmotren predlog Ministarstva privrede za pokretanje stečaja u Zastavi kamionima.  Doskorašnji direktor te fabr ike Milan Rihter ović r ekao je našem listu da je otvaranje st ečaja u kamionima – sasvim izvesno.” Račun Zastave kamioni, prema njegovim rečima, u blokadi je već tri godine, i to “na iznos duga od 3,3 milijarde dinara”. Još početkom 90-tih prošloga veka desetkovana proizvodnja lakih I srednnih terenskoh vozila (do pet tona nosivosgti), pre tri godine obustavljena je u potpunosti, a Kamione je nedavno, uz otpremnine iz socijalnog programa, napustilo i poslednjih desetak administrativnih i režijskih radnika.

      Preostala imovina Zastavine fabr ke kamiona propcenjena je na oko devet miliona evra. Imovina u vrednosti od pet miliona evra je, medjutim, pod hipotekom banaka, dok je ostatak, prema oficijelnoj informaciji, “predmet potraživanja dobavljača i drugih poverilaca, medju kojima su i bivši radnici”. Nekadašnji radnici Kamiona strahuju, i to sasvim osnovano, reklo bi se, da za njih, nakon što država, banke, dobavljači i drugi pover ioci naplate svoja potraživanja, za njih neće ostaiti ništa, ili gotovo ništa.

       . Oko 300 bivših radnika Zastave kamioni, na ime neisplaćenih zarada, potražuje oko 80 miliona dinara, dok se pojedincima duguje izmedju 150.000 i million dinara, u zavisnosti od toga koliko im zarada nije isplaćeno u vreme dok su radili . Za  povezivanje radnog staža, odnosno za uplatu doprinosa za penzijsko invalidsko osiguranje bivšim radnicima Kamiona, država bi, prema nešto slobodnijoj proceni, morala da izdvoji barem još nekoliko stotina miliona dinara.                                           

      Pobunjeni  radnici Zastave kamioni,podsetimo,  deo su armije od najmanje 20.000 prekobrojnih trudbenika iz ostalih fabrika Grupe Zastava vozila ,  ali i iz Goše u Smederevskoj palnci, Magnohroma iz Kraljeva, Prve petoletke iz Trsenika, Mašinske industrije iz Niša i drugih propalog giganata srpske industrije, kojima takodje nisu isplaćene zaostale zarade, niti im je   radni staž povezan.

 

Piše: Zoran Radovanović

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.