Odgovor Vodovoda na žalbu žitelja Ulice Đenerala Terzibašića na velike račune

Grad

Dvočlanim porodicama u Ulici Đenerala Terzibašića od avgusta prošle godine počeli su da stižu računi sa enormnom potrošnjom vode. Pa je tako u stanu Milice Nikolić, koja živi samo sa mužem, u jednom mesecu „potrošeno“ 782 kubika vode.

Nakon objavljivanja našeg teksta o problemu stanara u toj ulici, reagovali su odgovorni u JKP Vodovod i kanalizacija, čiji odgovor prenosimo:

U vezi sa člankom „Stanarima baraka u ulici Đenerala Terzibašića stigli ogromni računi, u
Vodovodu tvrde da nije njihova nadležnost“ koji ste objavili na Vašem portalu 19.05.2023. godine , radi
istinitosti u informisanju Vaših čitalaca dužni smo da damo nekoliko informacija radi potpuno tačnog
sagledavanja problema o kome pišete.
U tom smislu dajemo sledeće informacije:
1. Prvo pisano obraćanje gospođe Milice Nikolić iz ulice Đenerala Terzibašića 4/6, u ime sve
četiri porodice koje žive na ovoj adresi, stiglo je u JKP „Vodovod i kanalizacija“ Kragujevac dana
02.11.2022. godine, u kome se ističe problem uvećane potrošnje vode na centralnom vodomeru sa koga se ovi stanari snabdevaju pijaćom vodom.
U odgovoru koji je upućen gospođi Nikolić jasno je rečeno da je nakon izvršenih kontrola od
strane ovlašćenih predstavnika JKP „Vodovod i kanalizacija“ Kragujevac utvrđeno da postoji havarija na
vodovodnoj mreži iza centralnog vodomera za čije održavanje su nadležni i odgovorni stanari koji se
snabdevaju vodom sa istog
, a sve u skladu sa Odlukom o snabdevanju vodom za piće, prečišćavanju i
odvođenju atmosferskih i otpadnih voda („Sl.list grada Kragujevca“, br.18/2014 – prečišćen tekst, 9/2017
i 28/2018).
Isti odgovor je gospođa Nikolić dobila i na sastanku koji je održan u prostorijama JKP „Vodovod
i kanalizacija“ Kragujevac 04.01.2023. godine, nakon koga je istog dana izvršena još jedna kontrola
kojom je takođe potvrđeno da na mreži postoji evidentna havarija iza centralnog vodomera i da je istu
potrebno odmah otkloniti od strane stanara.
Nakon toga su stručne ekipe JKP „Vodovod i kanalizacija“ Kragujevac dva puta pokušavale da
uređajima za detekciju curenja utvrde tačno mesto curenja, ali zbog same konfiguracije terena, položaja
linija (trasiranih, kako ispod temelja objekata – stambenih i pomoćnih, tako i u samim stanovima, mokrim čvorovima i kupatilima), nije se u tome uspelo.

Napominjemo da se radi o priključcima i unutrašnjim instalacijama koje su izgrađene pre više
desetina godina od pocinkovanih cevi, koje su evidentno dotrajale i koje je neophodno zameniti novim
cevima, što je obaveza vlasnika objekta – stanova.

2. Ispuštanje vode na hidrantima na vodovodnim linijama vrši se isključivo u cilju ispiranja
vodovodne mreže i održavanja potrebnog kvaliteta vode u njoj, u količini koja je potrebna i u
vremenskom trajanju koje odrede ovlašćena lica koja to rade.
Tako ispuštena voda se ne meri kako na
centralnom tako i na individualnim vodomerima i ona nije predmet fakturisanja prema korisnicima, već
predstavlja trošak samog JKP „Vodovod i kanalizacija“ Kragujevac.

3. U neposrednim kontaktima koji su ovlašćeni predstavnici JKP „Vodovod i kanalizacija“ Kragujevac imali sa stanarima zgrade u Ulici Đenerala Terzibašića br.4 utvrđeno je da postoje znatno poremećeni međukomšijski odnosi i da jedan broj stanara ne dozvoljava pristup svojim stambenim
objektima radi utvrđivanja mesta kvara i eventualnog njegovog otklanjanja
.

Za sva ostala pitanja koja navodite u Vašem tekstu, JKP „Vodovod i kanalizacija“ Kragujevac
nije nadležan i zbog toga ne želimo ni da ih komentarišemo. Na osnovu svega napred iznetog mišljenja smo da smo u konkretnom slučaju preduzeli sve radnje i mere koje su u našoj nadležnosti, a da je otklanjanje kvara na vodovodnoj liniji iza centralnog vodomera isključivo obaveza vlasnika stambenog objekta koji se snabdevaju vodom preko ovog centralnog vodomera.
Način komunikacije, postupanja i rešavanja reklamacija u slučaju stanara iz Ulice Đenerala Terzibašića br.4 u Kragujevcu je u potpunosti isti kao što je to slučaj i kod svih ostalih 68000 korisnika vode i kanalizacije, koliko ih je danas registrovano u JKP „Vodovod i kanalizacija“ Kragujevac, na šta nas između ostalog obavezuju i odredbe Zakona o zaštiti potrošača

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.