Medijator posrednik, Jelena Todorović, podelila je informacije koje su od koristi za građane Kragujevca i Srbije, a radi se o pravima potrošača na vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.
“Naime, ovih dana ministarstvo je kreiralo informatičku platformu za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova,koja na jednostavan i brz način potrošačima omogućava da pokrenu online potrošački spor. Link je https://vansudsko.mtt.gov.rs/
Iz razgovora sa lјudima i klijentima došla sam do saznanja da lјudi nisu uopšte upoznati sa ovim postupkom a koji je sada po novom zakonu OBAVEZAN za trgovca da pristupi ali i ne da ostane u postupku.
Zakon o zaštiti potrošača donet je 19. Septembra 2021. godine, a zakonske odredbe koje se odnose na vansudsko rešavanje potrošačkih sporova primenjuju se od 20. marta 2022. godine.
Potrošač ima pravo da pokrene potrošački spor nakon što mu je trgovac odbio reklamaciju ukoliko smatra da je takva odluka trgovca neosnovana i nezakonita.
To može učiniti neposredno putem pošte Ministarstvu trgovine,turizma i telekomunikacija,Sektor za zaštitu potrošača ili elektronskim putem.
U tu svrhu MTTT je i kreiralo Informatičku platformu, kako bi građanima omogućilo da online u 4 jednostavna koraka pokrenu potrošački spor.
Nakon što potrošač uredno popuni predlog na ovoj platformi, i odluči se da li spor želi da vodi online ili neposredno, ministarstvo će predmet dodeliti nekom licu sa Liste tela za vansudsko rešavanje sporova (trenutno ima 26 lica), koji ima ulogu posrednika između potrošača i trgovca, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
Sve o Telu za vansudsko rešavanje sporova možete pročitati ovde https://sn.rs/medijator
Tema je veoma bitna za društvo u celini jer se ovakve situacije sa potrošačima dešavaju svakog dana svima nama, pa smatram da je građanstvo dužno da se obavesti o svojim pravima.” – navodi se u saopštenju.