Zbog nedostatka delova za rezervoare, ovogodišnja proizvodnja u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija, nakon jednonedeljnog zastoja, biće nastavljena sutra, o čemu su zaposleni u kragujevačkoj fabrici obavešteni kasno sinoć. Zvanično je, podsetimo, bilo najavljeno da će ovogodišnja proizvodnja svih verzija modela “500L”, koja je startovala 16. , pa prekinuta 29. januara, da bude nastavljena 5. februara.
U fabričkom Samostalnom sindikatu tvrde da su zaposleni u FCA Srbija sve zabrinutiji zbog učestalih proizvodnih zastoja, te da očekuju da im menadžment kompanije napokon saopšti ovogodišnji plan proizvodnje i investicione planove Fijata za Srbiju. Naspominju da informacije o ovogodišnem planu proizvodnje neubičajeno kasne u odnosu na ranije godine.
-Mada su svesni da će dok se ne saopšti plan za ovu godinu, u fabrici da se radi sa čestim zastojima i stritno u skladu sa porudžbinama, zaposleni koji su decembar, veći deo januara i početak febraura proveli kod svojih kuća, svesni su da je to neodrživo na duži rok. Zbog toga i očekujemo da nam se saopšte planovi kompanije za našu fabriku. Generalna menadžerka FCA Srbija Silvija Verneti nam je, pred kraj prošle godine, rekla da će početkom 2019. da dodje u Srbiju i Kragujevac. Očekujem da će da ispuni obećanje i da će predsednici Vlade Ani Brnabić i zaposlenima u FCA Srbija da saopšti planove Fijata za našu fabriku, rekao je za Glas Šumadije predsednik Samostalnog sindikata u kragujevačkom Fijatu Zoran Marković.
Poverenik fabričkog ogranka UGS “Nezavisnost” Zoran Stanić slaže se sa ocenom svog kolege iz Samostalnog sindikata da su radnici zabrinuti zbog učestalih zastoja proizvodnje. Više od 90 odsto zaposlenih u kragujevačkoj fabrici, prema njegovim rečima, kreditno je zaduženo, te bi se, u slučaju komplikacija sa statusom Fijata u Srbiji, “našli u velikom problemu”.
-Smatram, medjutim, da su ta strahovanja potpuno neosnovana, pošto se čeka novi model, a da bi on došao, proizvodnja i plasman starog moraju drastično da padnu. Niko nije lud da uvodi novi proizvod, ako stari još uvek ima solidnu poziciju na tržištu, kao što je to slučaj sa modelom “500L”. Nama u Srbiji je takva situacija nova, pa otuda i izraženi, ali ipak neosnovani strah zaposlenih i javnosti za budućnost proizvodnje automobila u Kragujevcu, kaže za Stanić za naš portal.
PIŠE: ZORAN RADOVANOVIĆ
ANTRFILE
DECEMBARSKA PLATA BLIZU 50.000 DINARA
-Iako je prošlogodišnja proizvodnja u kragujevačkom Fijatu prekinuta još krajem novembra, proizvodni radnici su u decembru, koji su proveli izvan fabričkih pogona, primili pune plate, a ne po 65 odsto od zarada, što je slučaj kad proizvodne linije i trake u fabrici miruju zbog usladjivanja njihovog rada sa zahtevima tržišta. Decembar je proizvodnim radnicima u Fijatu plaćen kao da su bili na redovnom godišnjem odmoru, dok su zaposleni u proizvodnoj režiji i administraciji u tom mesecu dolazili na posao, te je prosečna decembarska plata u FCA Srbija, kako naš list saznaje, iznosila blizu 50.000 dinara.