Izvršni direktor Grupacije Fijat Krajsler aut omobili (FCA) Serdjo Markione izjavio je, prenose mediji, da će odluka o tome da li će fabrika u Kragujevcu da dobije novi model biti saopštena 1. juna, kada će FCA, kako se zvanično najavljuje.,da objavi petogodišnji, odnosno plan poslovanja grupacije od 2018. Do 2022. godine. Tim planom će biti predvidjeno i da će kompanija Fijat Krajsler automobili do 2022. i dalje da proizvodi samo “Fijat 500L”, ili će da dobije i novi model. Planom će, sasvim izvesno, biti otklonjene i aktuelne nedoumice oko toga da li će, u slučaju da kragujevačka fabrika dobije proizvodnju novog modela, iz njenih pogona ubuduće da izlaze paralelno “Fijat 500L” i taj novi model, ili samo ovaj drugi, što bi značilo da je onaj prvi (“500L”) vidjen za skorašnje gašenje, što, opet, nije mnogo verovatno, jer je tek lane redizajniran.
Uostalom, upravo je Serdjo Markione svojevremeno izjavljivao da bi Fijatova gama “500”, koju čine modeli “ Fijat 500”, koji se pravi u Poljskoj, kragujevački “Fijat 500L” i “ Fiijat 500X”, koji izlazi iz pogona u fabrici u utalijanskom mestu Kasina mogli da prerastu u novi brend, koji će nastaviti da se razvija i unapredjuje i u budućnosti. Tim pre što, prema stručnim procenama, na platformi “Fijata 500”, može da se proizvodi čak 40 različitih modela automobila,. U stručnoj javnosti se, doduše, podvlači da je Fijat jedna od retkih svetskih kompanija koja i dalje proizvodi MPV modele “B” segmenta, kakav je “Fijat 500L”, ali valja istaći i da terenska verzija redizajniranog kragujevačkog Fiće” ” već sada podseća na SUV ili krosover vozilo.
Kako god, domaći i inostrani mediji već uveliko špekulišu sa time koji će to novi model da stigne u Kragujevac. Tako se, s obzir om da Fijat treba uskoro da lansira model koji da nasledi “grande punta”, navodi da bi upravo taj novi automobil mogao da se proizvodi u Kragujevcu. S tim u vezi podseća sa da je Fijat u Brazili već proizveo naslednika “Punta”, koji se u Južnoj Americi prodaje pod imenom “Argo”. Fijatu se, smatraju pojedini analitičari, ne isplati da taj automoibil iz Brazila transportuju u Evropu, te bi za kupce na Starom kontinentu mogao da ga proizvodi baš u Kragujevcu, gde ima slobodnih kapacite, pošto će fabrika u Poljskoj, kako se najavljuje, dobiti i proizvodnju “pande”, a ona u Pomiljanu, kraj Napulja, novog malog SUV-a ( “bejbi džip”). Argumentacija sa troškovima transporta nije, medjutim, do kraja uverljiva, posebno kad se zna da Fijat upravo u Kragujevcu proivodi model koji se, preko Italije, transportuje za severnoamerička, odnosno tržišta Amerike i Kanade, . Otuda ni razlog za proizvodnju brazilskog “punta” u Šumadiji ne deluje mnogo ubedljivo.
Italiianski mediji, pak, navode da Fijat planira da u proizvodnju uskoro , pored naslednika “grande punta”, uvede i dva nova SUV-a, jedan manji i jedan veći. Onaj manji je, kao što je već najavljeno, namenjen fabrici u Pomiljanu, a da li će drugi (veći) da stigne u Kragujevac, čuće se 1. juna, kada će biti obznanjen novi petogodišnji poslovni plan Grupacije Fijat Krajsler automobili. Nije malo onih koji, medjutim, već sada smatraju da šanse da se u Kragujevcu proizvodi veći SUV (ili džip) nisu najizglednije, te da šumadijskim tr udbenicima ostaje da čekaju neki skromniji model, ili da nastave da prave i unapredjuju “velikog fiću”. No, sve će ipak biti poznato za neka tri i po meseca.
Zoran Radovanović, dopisnik dnevnog lista Danas