Nastavljena kampanja „Jača sam od (m)raka!“ Hrabre žene prenele važnu poruku – Život je čudo za koje se vredi boriti

Društvo Milica naslov

Nakon veoma uspešno realizovane prve faze kampanje „Jača sam od (m)raka!“, krajem prošle godine, udruženje Ženski centar „Milica“ i kompanija Novartis nastavili su pomenutu kampanju, koja za cilj ima podizanje svesti javnosti o karcinomu dojke, a koja je ovom prilikom proširena na sve veće gradove u Srbiji.

Prema podacima Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut” u Srbiji se godišnje rak dojke otkrije kod 4.636 žena, a oko 1.700 žena umre od ove bolesti.  Iako je rak dojke izlečiv skoro u potpunosti ako se otkrije i leči na vreme, naša zemlja je po broju umrlih žena od ove bolesti na vodećem mestu u Evropi.

„Raduje me činjenica da je ova kampanja skrenula pažnju na ključne izazove sa kojima se susrećemo u prevenciji i lečenju raka dojke u Srbiji. Inicijative koje smo pokrenuli prema RFZO-u a tiču se inovativnih terapija za lečenje ranog karcinoma dojke, u potpunosti su podržane i uskoro dostupne ženama koje se bore sa ovom bolešću. Ovo je veliki napredak u dostupnosti terapijama koje menjaju prognozu bolesti i kvalitet života pacijentkinja obolelih od raka dojke. Nadamo se da će se nastaviti kontinuirana dostupnost inovativnih terapija za lečenje raka dojke u skladu sa preporukama stručnih vodiča (ESMO, ASCO, NCCN). Ono što je veoma važno, a tiče se smanjenja smrtnosti od raka dojke jeste bolja organizacija skrininga, ali i jednaka dostupnost kako organizovanog, tako i oportunog skrininga bez obzira na mesto stanovanja ili socijalni status. Zato je potrebna podrška države, kako bi došlo do reorganizacije primarne zaštite koja mora biti najjača karika u prevenciji raka dojke.  Ženski centar Milica, kao lider u zastupanju i podršci ženama obolelim od raka dojke i grlića materice, na osnovu podataka kojim raspolažemo a tiče se naših korisnica iz čitave Srbije,  spreman je  da ukažemo na izazove sa kojim se one susreću prolaskom kroz zdravstveni sistem kako bismo ga zajedno unapredili i učinili pristupačnim za sve.  Nadamo se da ćemo kao predstavnici pacijenata,  zbog kojih je i formiran zdravstveni sistem, biti priznati kao važan partner kada se o donošenju planova i strategija vezanih za javno zdravlje odlučuje“, izjavila je Vesna Bondžić, predsednica udruženja Ženski centar „Milica“.

 „U narednim godina moramo mnogo raditi na unapredjenju skrininga, odnosno preventivi svih karcinoma koji podležu prevenciji, a njih je 30-40 odsto. Tu naravno spada i karcinom dojke. Ako nastavimo sa kontinuiranim uvođenjem inovativnih terapija i nastavimo da idemo u korak sa svetom, mi zaista za nekoliko godina mozemo videti benefit ovako udruženog dejstva dva najbitnija faktora za smanjenje smrtnosti. Lečenje raka dojke se dosta personalizovalo pa tako danas ne samo što imamo lekove prema podtipovima karcinoma dojke već imamo i lekove prema mutacijama koje genetski kod karcinoma svakog pacijenta ponaosob poseduje. Budućnost onkologije ide ka tome. Moderna onkologija je omogućila da adekvatnim lečenjem u najranijim stadijumima raka dojke najveći broj pacijenata ima odličnu prognozu i bude izlečen a da pacijenti koji su u odmaklim stadijumima imaju dug i kvalitetan život uz optimalno lečenje“, izjavila je Doc.dr  med Ana Cvetanović

Važnost društveno odgovornih kampanj,a poput ove je velika, jer ima za cilj da skrene pažnju javnosti na jednu od najopakijih bolesti sa kojima se susreće veliki procenat žena kako kod nas, tako i u svetu.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.