Piše: N1
Kilometarske kolone, jedni za Kragujevac, drugi za Sremsku Mitrovicu, jedni automobilima, drugi autobusima – tako bi mogao da se opiše protekli vikend kada su na Sretenje održana dva skupa – veliki protest studenata u Kragujevcu i miting SNS u Sremskoj Mitrovici. To potvrđuju i zvanični podaci Puteva Srbije, dostavljeni N1, u kojima se vidi ko se, kako i kuda kretao po Srbiji 15. februara.
Naplatne rampe Batočina i Sremska Mitrovica su dve ključne tačke koje je prošla većina onih koji su išli na prvi ili na drugi skup, bez obzira da li su dolazili sa severa ili sa juga.
Da je na obe lokacije priliv vozila bio dvostruko veći nego inače, pokazuju zvanični podaci Puteva Srbije. Kroz naplatnu rampu Batočina, odakle brza saobraćajnica vodi ka Kragujevcu, u subotu 15. februara prošlo je 6.649 vozila, što je za skoro 3.000 vozila više nego prethodne subote (8. februara) kada je bilo 3.829 vozila, podaci su Puteva Srbije dostavljeni portalu N1.
Na naplatnoj rampi Batočina je bilo najviše automobila (6.237), a vozila treće kategorije tek 138. Broj kola je više nego dupliran u odnosu na 8. februar kada ih je bilo 3.096, dok je vozila treće kategorije samo 12 više nego nedelju dana ranije.
Saobraćaj je istog dana dupliran i kroz naplatnu rampu Sremska Mitrovica. Broj vozila je sa 2.355 od 8. februara porastao na 4.410 na dan mitinga SNS.
Međutim, ono što je upadljivo je broj autobusa koji je na Sretenje ušao u Mitrovicu. Sa 68 vozila treće kategorije, koliko ih je bilo 8. februara, brojka je nedelju dana kasnije skočila na čak 980. Broj putničkih automobila takođe je znatno uvećan, ali ne u toj meri – sa 1.982 na 3.124.
Zanimljiv je presek stanja i na naplatnoj stanici Kuzmin, kroz koju su prošli oni koji su došli iz Republike Srpske, bilo da su pošli iz Bijeljine ili Banjaluke. Podaci Puteva Srbije pokazuju da je 8. februara naplatnu rampu prošlo 68 vozila treće kategorije od ukupno 1.989 vozila tog dana, dok je nedelju dana kasnije na istom mestu bilo 331 vozilo treće kategorije od 2.627 vozila.
U Sremsku Mitrovicu se na miting Srpske napredne stranke nije dolazilo samo autobusima i automobilima, već su neki krenuli i vozom kao što je učinio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Putevi Srbije
Putevi Srbije
Putevi Srbije
Putevi Srbije
Putevi Srbije
Putevi Srbije
Na primer danas, 22. februara, put Sremske Mitrovice će iz beogradskog Prokopa krenuti ukupno šest kompozicija, koje saobraćaju celog dana – prvi voz kreće u 6.50, a poslednji u 19.50. Do 17 časova (za kada je bio zvanični početak skupa SNS prošle subote) po redu voženje idu četiri voza, poslednji u 14.05.
Vozni red od 15. februara, objavljen na sajtu Srbijavoza, takođe je predvideo šest polazaka iz Beograda.
Vučić je, međutim, dva sata pre početka mitinga, čekajući na Prokopu da se točkovi zakotrljaju po šinama, rekao da je ka Sremskoj Mitrovici krenulo osam vozova i da se u tom gradu očekuje oko 120.000 pristalica SNS.
Na primer danas, 22. februara, put Sremske Mitrovice će iz beogradskog Prokopa krenuti ukupno šest kompozicija, koje saobraćaju celog dana – prvi voz kreće u 6.50, a poslednji u 19.50. Do 17 časova (za kada je bio zvanični početak skupa SNS prošle subote) po redu voženje idu četiri voza, poslednji u 14.05.
Vozni red od 15. februara, objavljen na sajtu Srbijavoza, takođe je predvideo šest polazaka iz Beograda.
Vučić je, međutim, dva sata pre početka mitinga, čekajući na Prokopu da se točkovi zakotrljaju po šinama, rekao da je ka Sremskoj Mitrovici krenulo osam vozova i da se u tom gradu očekuje oko 120.000 pristalica SNS.
Srbijavoz je u odgovoru N1 naveo da su 15. februara pored redovnih vozova za Sremsku Mitrovicu saobraćali i vanredni polasci. Kako su naveli, do 16 časova su bila četiri redovna i četiri vanredna voza – u 13.50, 14.25, 14.45. Poslednjim vanrednim polaskom u 15.00 sati i predsednik Vučić je krenuo put Sremske Mitrovice.
Vozovi sa glavne železničke stanice u Beogradu, nažalost, ne idu za Kragujevac.
Objašnjenje Puteva Srbije
Putevi Srbije su u odgovoru dostavljenom portalu N1 precizirali šta znače oznake iz tabele, odnosno kategorije vozila, koje su regulisane Pravilnikom o obavljanju poslova naplate posebne naknade za upotrebu puta ili putnog objekta.
Prva kategorija obuhvata:
a) motorna vozila sa dve osovine i visine jednake ili niže od 1.30m, mereno kod prve osovine,
b) motorna-kombi vozila sa dve osovine i ukupne visine jednake ili niže od 1.90m, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500 kg.
Druga kategorija obuhvata:
a) motorna vozila sa dve osovine i visine jednake ili niže od 1.30m, mereno kod prve osovine, sa prikolicom,
b) motorna-kombi vozila sa dve osovine i ukupne visine jednake ili niže od 1.90m, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500 kg, sa prikolicom,
v) motorna-kombi vozila sa dve osovine i ukupne visine veće od 1,90m, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500 kg.
Treća kategorija obuhvata:
a) motorna vozila sa dve ili tri osovine, visine veće od 1.30m, mereno kod prve osovine, a čija najveća dopuštena masa prelazi 3.500 kg,
b) motorna vozila sa dve osovine i ukupne visine jednake ili veće od 1.90m, a čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 3.500 kg;
v) motorna-kombi vozila sa dve osovine i ukupne visine veće od 1.90m, a čija najveća dopuštena masa ne prelazi 3.500 kg, sa prikolicom.
Četvrta kategorija obuhvata:
Motorna vozila sa četiri i više osovina (računajući i osovine prikolice) i visine veće od 1.30m, mereno kod prve osovine, a čija najveća dopuštena masa prelazi 3.500 kg.
Posao za Tužilaštvo, ko je i od koji para platio te autobuse . Ispunite zakonsku obavezu zaradite platu!!!!