Na prvoj deonici Severne obilaznice oko Kragujevca gradiće se 5 mostova

Ekonomija Grad

Ugovor o projektovanju i gradnji Severne obilaznice oko Kragujevca potpisan je nedavno sa kompanijama Srbijaautoput i Euro Motus, a sada su Putevi Srbije podneli Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje I faze Severne obilaznice grada Kragujevca.

Prva faza obuhvatiće gradnju obilaznice u dužini od 5 km, u katastarskim opštinama Cvetojevac, Jovanovac, Kragujevac IV i Novi Milanovac, na teritoriji grada Kragujevca. Trasa buduće brze saobraćajnice će se pružati po brdovitom terenu, a biće projektovana za brzinu do 100 km/h.

Trasa počinje denivelisanim ukrštajem Jovanovac koji predstavlja vezu Severne obilaznice i državnog puta Batočina-Kragujevac-Kraljevo. Kako se navodi u dokumentu, položaj denivelisane raskrsnice je razmatran na nekoliko lokacija i usvojeno je mesto nakon ukrštaja državnog sa prugom, čime je izbegnuto dodatno ukrštanje Severne obilaznice i pruge.

Kao posledica položaja planirane petlje Jovanovac i blizine opštinskog puta koga preseca trasa severne obilaznice, projektovana je devijacija tog opštinskog puta, koja se denivelisano ukršta sa trasom, odnosno prolazi ispod brze saobraćajnice, a stacionaža ukrštaja je km 0+691.13. Devijacijom opštinskog puta ostvaruje se veza postojećih saobraćajnih tokova i pristupa individualnih parcela duž predmetne devijacije, pri čemu se postojeće deonice opštinskog puta u potpunosti zadržavaju do mesta ukrštanja sa severenom obilaznicom.

Duž trase je projektovano pet niša za prinudno zaustavljanje vozila sa obe strane kolovoza u slučaju iznenadne potrebe, kao i prekidi razdelnog pojasa na dva mesta (službeni prolazi) za ostvarivanje veze između kolovoznih traka, za slučaj zatvaranja jedne od kolovoznih traka (saobraćajna nezgoda, radovi na održavanju na jednom od kolovoza, za prilaz intervencijskih vozila iz suprotnog smera) za bezbedno regulisanje saobraćaja preusmeravanjem saobraćajnih tokova na drugi kolovoz.

Na ovoj deonici Severne obilaznice od km 0+000 do km 5+000 nema planiranih ni projektovanih pratećih sadržaja, kao ni baza za održavanje puteva.

Trasa Severne obilaznice na više mesta preseca postojeće atarske puteve, te je iz tog razloga na stacionaži km 3+125 projektovan nadvožnjak kojim se atarski putevi prevode na drugu stranu brze saobraćajnice. Atarski putevi su projektovani u dužinama koje su potrebne da bi se omogućio pristup svim presečenim komunikacijama i parcelama sa obe strane severne obilaznice.

Na km 4+287.50 projektovan je denivelisani ukrštaj Petrovac. Položaj ovog ukrštaja je prilagođen potrebama povezivanja buduće industrijske zone, koja će se prostirati sa severne strane obilaznice. Kako bi se rešile veze postojećih lokalnih saobraćajnica i pristupa budućoj industrijskoj zoni, u okviru petlje projektovana je i kružna raskrsnica, kojom se ostvaruje veza između tih saobraćajnica i Severne obilaznice.

Severna obilaznica preseca opštinski put i na stacionaži km 4+620, zbog čega je projektovana devijacija tog opštinskog puta, odnosno prolazak opštinskog puta ispod severne obilaznice u zoni petlje Petrovac. Razmena lokalnih saobraćajnih tokova opštinskog puta i Severne obilaznice obavlja se indirektno, preko planiranog kružnog toka u zoni petlje.

Prva deonica se završava na stacionaži km 5+000,a a ostatak trase od 17 km biće predmet posebne projektne dokumentacije.

Na trasi je projektovano pet mostova: most koji premošćuje saobraćajnicu Kragujevac-Batočina, most koji premošćuje saobraćajnu devijaciju Jovanovac, most koji je sastavni deo petlje Petrovac, i dva mosta kao ulazna i izlazna rampa u sklou petlje Petrovac.

Idejni projekat za prvu fazu izradilo je preduzeće MHM Projekt iz Novog Sada.

Severna obilaznica oko Kragujevca, inače, planira se kao saobraćajnica dužine od oko 22,2 kilometara, koja prelazi preko naselja: Cvetojevac, Novi Milanovac, Opornica, Poskurice, Divostin. Ugovor za izgradnju vredan je 265,2 mil EUR.

Planiranom trasom povezuje najznačajnije ulazno izlazne pravce: državne puteve Batočina-Kragujevac-Kraljevo, Kragujevac-Topola, Kragujevac-Gornji Milanovac i izlazni krak državnog puta Batočina-Kragujevac-Kraljevo, prema Kraljevu i Čačku.

Obilaznica počinje od petog kilometra državnog puta Kragujevac – Batočina i završava se u mestu Dragobraća na početku novoplaniranog autoputa Kragujevac – Mrčajevci.

Izvor, Foto: eKapija

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.