Na drugoj deonici Severne obilaznice oko Kragujevca gradiće se 17 mostova i tri petlje

Ekonomija Grad

Kako podseća http://eKapija, izgradnja Severne obilaznice oko Kragujevca duge 22 kilometra počela je krajem prošle godine. Radovi će, kako je saopšteno, koštati 265 mil EUR, a završetak gradnje očekuje se krajem 2027. godine. Sada su Putevi Srbije podneli Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta fazne izgradnje II faze Severne obilaznice grada Kragujevca.

Druga deonica započinje na km 5+000, dužine je oko 16 km, i predstavlja nastavak trase severne obilaznice obrađene prethodno izrađenim urbanističkim projektom. Biće projektovana za brzinu do 100 km/h.

Posmatrano područje planirane Severne obilaznice grada Kragujevca na ovoj deonici obuhvata delove katastarskih opština Goločelo, Đuriselo, Dragobraća, Drenovac, Drača, Divostin, Poskurice, Desimirovac, Opornica i Kragujevac IV. Planskim područjem dominira poljoprivredno zemljište ispresecano potocima i jarugama, piše http://eKapija.

Trasa Severne obilaznice nema predviđenih ukrštaja u nivou već su sva ukrštanja sa postojećim putevima planirana kao denivelisana.

Petlja Topola planirana je na poziciji ukrštanja državnog puta IB reda 25 i Severne obilaznice na stacionaži km 7+344.37. Planirano rešenje obuhvata izgradnju kružne raskrsnice u nivou i na poziciji postojećeg državog puta. Veza se Severnom obilaznicom planirana je preko paralelnih rampi uz Severnu obilaznicu. U neposrednom okruženju, a u cilju povezivanja postojećih stambenih i poslovnih objekata, planirane su pristupne saobraćajnice.

Na stacionaži km 13+737.84 planirana je denivelisana raskrsnica – petlja Gornji Milanovac, na poziciji ukrštanja Severne obilaznice i državnog puta IIA reda 177, pri čemu je planirana i kružna raskrsnica na državnom putu II A reda 177, na stacionaži km 102+730.

Petlja Dragobraća planirana je na km 20+423.69 na poziciji ukrštanja Severne obilaznice i državnog puta IB reda 24. Veza Severne obilaznice i državnog puta realizovana je planiranom kružnom raskrsnicom (stacionaža km 36+919 državnog puta IB reda 24). Na ovaj način omogućeno je i bezbedno povezivanje opštinskog puta i korisnika u neposrednom okruženju raskrsnice.

Od petlje Dragobraća planirana je brza saobraćajnica od Kragujevca do državnog puta I A reda A5 (E-761).

Severna obilaznica planirana je kao brza saobraćajnica tako da su na 15 pozicija duž trase planirane niše za prinudno zaustavljanje vozila.

Takođe, na sedam pozicija duž trase planirani su prekidi u razdelnom ostrvu za kanalisano preusmeravanje saobraćajnih tokova u slučaju potrebe (održavanje kolovoza, saobraćajna nezgoda…).

Na ukrštajima Severne obilaznice i postojećih vodotokova planirano je 17 mostova, dok su na poziciji ukrštanja Severne obilaznice i postojećih opštinskih puteva planirani nadvožnjaci na stacionažama km 12+340, km 19+380 i km 20+775, kojima se postojeći opštinski putevi prevode preko Severne obilaznice.

Idejno rešenje za drugu fazu izradila su preduzeća MHM Projekt iz Novog Sada i DB Inženjering iz Beograda.

Izvor: http://eKapi
Foto: Idejno rešenje/ MHM Projekt i DB Inženjering
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.