- Planiranim zaduživanjem u narednim godinama Srbija će dostići nezabeležen nivo duga jer će građani naše zemlje dugovati više od 45 milijardi evra. To je Vučićeva Srbija 2025. godine, to je istina i prava slika kako će nam država tada izgledati. Deficit je već sada rekordan i ne moramo da čekamo 2025. godinu, BDP objektivno ne raste, već se temelji se na spoljnom dugu, a režim zadužuje ne samo nas, nego i sve buduće generacije. Jedan od glavnih razloga što postoji opasnost od crnogorskog scenarija i u Srbiji je način kako se dogovaraju, zaključuju i realizuju veliki infrastrukturni projekti, izjavio je Miroslav Vasin, predsednik Centra resornih odbora Demokratske stranke i nekadašnji predsednik Vlade AP Vojvodine.
Režim Aleksandra Vučića stalno naglašava kako je izgradio toliko kilometara autoputeva da će to biti upamćeno kao „istorijski poduhvat“. Na stranu što najveći deo predstavlja samo dovršetak aktivnosti koje je realizovala bivša vlast i što je realno izgrađena kilometraža skoro pa zanemarljiva, na konferenciji za medije Demokratske stranke skrenuta je pažnja na opasan model po kome se zaključuju poslovi, koji otvara prostor za korupciju i kojim se zadužuju buduće generacije.
- Taj model karakteriše uzimanje kredita od strane zemlje, u našem slučaju najčešće Kine, po netransparentnom postupku; ugovaranje cene projektovanja i izgradnje direktnom pogodbom sa firmom iz Kine, bez javne nabavke i uz mnogo nepoznanica, ali i uz uslovljavanje celog projekta angažovanjem podizvođača bliskih vladajućem režimu, po unapred dogovorenim cenama. Tvrdimo da bi svu ovu infrastrukturu bilo moguće realizovati za najmanje duplo manji iznos kad bi postupak bio transparentan i kad bi se primenjivao Zakon o javnim nabavkama, umesto da se stalno zloupotrebljava Zakon koji je osmišljen tako da se ostavi mogućnost da se kroz međudržavne aranžmane postignu povoljniji uslovi, a ne da se pribavi lična korist, naglasio je Miroslav Vasin.
Vasin je naveo i nekoliko primera, koje je detaljnije pojasnio i ukazao na mehanizme uvećanja cene za minimum 50% realne vrednosti radova, a vrlo često i više. Najpoznatiji svakako jeste “Fruškogorski koridor”, koji je rezultat direktne pogodbe Vlade Republike Srbije i kineske kompanije CRBC, a ugovorena suma za manje od 50 kilometara saobraćajnice od čak 606 miliona evra. Opravdanje se ne može naći niti u komparaciji s cenama izgradnje auto-puteva u regionu, još manje u poređenju sa cenama izgradnje auto-puteva u Srbiji pre vlasti Srpske napredne stranke.
- Podsećam da je 100 kilometara poluatoputa od Novog Sada do Horgoša, za vreme vlade Mirka Cvetkovića, domaći konzorcijum izgradio po ceni od 1 miliona evra po kilometru, da je most kod Beške koštao oko 50 miliona evra, a da je izgradnja tunela koštala između 10-15 miliona evra po kilometru, u zavisnosti od tla. Dakle, nema nikakvog opravdanja za cenu od 606 miliona evra, kao ni za brojne druge poduhvate, poput izgradnje poslednje deonice auto-puta ‘Miloš Veliki’, dužine nepunih osam kilometara i cene od 10 miliona evra po kilometru, izjavio je Miroslav Vasin.
Demokratska stranka upozorava režim Aleksandra Vučića da prestane sa neodgovornim i korupcionaškim načinom trošenja sredstava i sakrivanja činjenice od građana da se utrošenim sredstvima moglo sagraditi bar dva, tri puta više kilometara puteva i pruga.
- Izbor projekata ne sme se vršiti biti prema Vučićevom sopstvenom nahođenju, umesto prema ozbiljim studijama i realnim potrebama društva, jer je ovako glavni element odlučivanja upravo koruptivni potencijal projekta, pa stadion može da bude važniji od povećanja budžeta u nauci i kulturi, i to nam može biti ozbiljna prepreka ka ulasku u Evropsku uniju. Režim Aleksandra Vučića mora da počne zaista da vodi računa o našoj deci, kako ih ne bi ostavio u dužničkom ropstvu, pod stranim gospodarima i bez ikakve perspektive, izjavio je Miroslav Vasin.