Ministarka privrede Anđelka Atanasković izjavila je da država, koja se ugovorom obavezala da subvencioniše proizvodnju električnog automobila u Kragujevcu, nije znala o planovima „Stelantisa“ za radnike i da će pokušati da nađe najbolje mogući način za ljude koji ne budu hteli da prihvate nijednu ponuđenu soluciju.
Ministarka privrede Anđelka Atanasković izjavila je da država, koja se ugovorom obavezala da subvencioniše proizvodnju električnog automobila u Kragujevcu, nije znala o planovima „Stelantisa“ za radnike i da će pokušati da nađe najbolje mogući način za ljude koji ne budu hteli da prihvate nijednu ponuđenu soluciju.
- Na mendžmentu kompanije je bilo da odluči šta će sa radnicima za to vreme dok budu menjali mašine i sređivali hale za početak proizvodnje električnog automobila. Mi nismo znali šta je njima na umu, rekla je Atanasković za list Politika.
Ona je navela da ugovoru ne stoji ništa od onog što je „Stelantis“ ponudio radnicima, već samo to da će novi model početi da se proizvodi sredinom 2024. godine.
Kompanija je radnicima „Fijat Krajsler automobila (FCA) Srbije“ ponudila da za to vreme pređu u jednu od četiri fabrike u – Italiji, Nemačkoj, Poljskoj i Slovačkoj ili da dobrovoljno napuste firmu uz otpremninu.
Atanasković je odrečno odgovorila na pitanje da li postoji mogućnost da radnici ostanu u Srbiji na plaćenom odsustvu i dobijaju 65 odsto od zarade, a da ne rade dok čekaju da počne proizvodnja novog model.
- Mogli bi da zarade tri puta više (nego u Srbiji). Sada je stvar samo u tome da li naši ljudi hoće da idu. Možda kad razmisle, i prihvate ponudu. Ali da dobiju novac, da sede i da ništa ne rade, to sigurno nema nigde. Naš mentalitet mora da se malo da se menja, navikli smo da živimo u drugom svetu, rekla je Atanasković.
Pozdrav za gospodju ministarku, koja sem sto kao „dobar domacin“ ne zna sta se radi u drzavi, ne zna ni sta prica.
Da li se radnicima fijata u inostranstvu nudi ministarsko zaposlenje za sumu od 20 000evra.
Ponudjena zarada u Ceskoj je 800 evra, a radnici sami placaju stan, prevoz i hranu.
Radnici u drugim fijatovim fabrikama u ovakvim i slicnim okolnostima imaju placeno prinudno odsustvo u visini minimalne zarade za vreme tranzicije svoje fabrike.
Zasto bi nasi Srbi bili izuzeti,posto su i oni radnici kompanije Stelantis.
Ali ocigledno da onaj slogan „Zajedno mozemo sve“ ne vazi u ovom slucaju i izgleda da ne mozemo sve.
Zao mi je sto sam Vam na ovim izborima poverila glas, takvu glupost vise necu da ponovim.
Podrska Sumadiji iz prodatog Bora!
FIAT je privatna firma.
Lepo od FIATA sto im je ponudio vise opcija.
Da li neko ko je radio u nekoj privatnoj firmi a dobio otkaz zbog zatvaranja je imao opcije da bira?
Ovo postoje malo iritantno.
Jeste neprijatno i problematicno ostati bez posla pogotovu na danasnje vreme ali opet mislim da se kod nas uvek davala lazna slika svemu pa i radu.
Dakle, svi koji rade bi trebalo da budu spremni da mogu da ostanu bez posla ali i da su zamenljivi.
Iz ugla poreskog obveznika, postoji dobar deo istih koji recimo ovo ne vide kao opravdanu investiciju drzave.
Da li je to strateski proizvod? Da li se taj proizvod koristi u nekoj drzavnoj sluzbi?
Da li je cena isto proizvoda pristupacna za nas obicne gradjane kako bi sama proizvodnja i cena rada bila svrsishodna?
Ako nema svrsishodnosti citaj nema balansa izmedju ponude i traznje onda je kraj neminovan.
Brozova vremena su prosla ljudi .
Muka mi je od rečenice „fiat im je dao dve opcije, neka idu u inostranstvo“.
Alo, ne može da se ide u inostranstvo, ide samo mali broj ljudi koji je već određen…ta grupa ljudi je i danas na poslu. Pojedini su dobili poziv od šefova da ne izlaze na proteste jer posla za njih ima ….