Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihjajlović boraviće sutra (ponedeljak) u Šumadiji. Ona će, kako je najavljeno, posetiti radove na rekonstrukciji železničke pruge Lapovo – Kragujevac. Mihajlović će, prema informaciji iz Vlade, sutra , u 10 sati, biti na železničkoj stanici u Batočini. Rekonstrukcija te pruge jedna je od ugovornih obaveza države Srbije prema Fijatu koja je, koliko je javnosti poznato, trebalo da bude ispunjena do početka proizvodnje prvog novog Fijatovog modela (“500L”), a koja je u Kragujevcu startovala pre više od sedam godina, preciznije u julu 2012.
Do tada je, podsetimo, trebalo da bude izgrađena i brza saobraćajnica (sa četiri kolovozne trake) od Kragujevca do Koridora 10, što se, naravno, nije desilo. Naprotiv, izgradnja te saobraćajnice zaustavljena je,iz javnosti nepoznatih razloga, još 2014 godine. Put sa četiri kolovozne trake od Kragujevca prema Koridoru 10, nije auto-put, kako bi Šumadinci voleli da bude i kako ga i zovu, jer nema zaustavne trake i ne ispunjava druge standarde. Više, medjutim, nije ni brza saobraćajnica, jer je, svojevremeno, na sredini trase (kod Badnjevca) napravljen kružni tok. Šta je, onda, ne zna, kao što se ne zna ni kada će, odnosno da li će ikada da bude sagradjen. U medjuvremenu je zvanično obnarodovano da ni planirani Šumadijski koridor neće da prodje kraj šumaidjske prestonice koju je zaobišao i Moravski koridor, čija bi izgradnja trebaloda počne ovog meseca.
Pojedini kragujevački poratali danas su , uz opasku da ministarka Mihajlović ipak “nije zaboravila gde je Šumadija”, primetili i da se ne zna da li će ona sutra da poseti i šumadijsku prestonicu – Kragujevac. Osnovano se pretpostavlja da ministarkaMihajlović sutra, ipak, neće da poseti Kragujevac, do kojeg je, s obzirom, da su ga zaobišli svi koridori i auto-putevi zaista teško i da se dodje. Posebno je to teško luksuznim i skupocenim limuzinama Vlade Srbije, čijim putnicima nikako i ne priliči da se lomataju zabataljenim šumadijskim džadama. U Šumadiji se, inače, u poslednje vreme podigla velika prašima oko infrastrukturno-saobraćajne marginalizacije i izolacije Kragujevca, koji će, sudeći prema podacima o do sada izgardjenim, te planiranih auto-puteva,definitivno ostati “slepo crevo” i “crna rupa” na saobraćajnoj mapi Srbije i jugoistočne Evrope. Nedeljnik “Kragujevačke novine” toj temi je, primerice, u svom poslenjem broju posvetio pune dve strane, na kojima su se oglasili eminentni stručnjaci iz oblsti putne privrede i urbanizma, kakvi su Slavoljub Bratuljević i dr Veroljub Trifunović, i koji su se složili da je saobraćajna marginalizacija Kragujevca apsolutno neopravdana i nedopustiva.
Trifunović je podsetio na jedan ne tako davni sastanak delegacije kragujevačke gradske uprave, u kojoj je bio i on, sa ministarkom Mihajlović koja je tada, kako navodi, zapisala nekih deset inicijativa Kragujevčana, vezanih za izgradnju saobraćajnica i realizaciju infrastrukturnih projekata, od kojih, tvrdi, ,do sada nijedna nije realizovana. Bratuljević je, izmedju ostalog, ustvrdio i da “neiskusni gradonačelenik Radomir Nikolić”, sa svojim saradnicima, nije svestan značaja putnog pravca od Kragujevca prema koridoru 10, te da za interese Kragujevca u Beogradu više nema ko da se bori.