Minimalac u kragujevačkom Fijatu, i pored ogromnih subvencija

Društvo Ekonomija

I pored brojnih subvencija dobijenih od države, radnici Fijatove fabrike u Kragujevcu nalaze se u teškoj situaciji i primaju minimalac, kaže za N1 predstavnik Samostalnog sindikata fabrike Fijat plastik u Kragujevcu, Zoran Miljković. Prozvodnja fijata 500 L je obustavljena do 12. aprila, a zaposleni radnici primaju minimalac.

Predsednik Samostalnog sindikata kompanije Fijat plastik Zoran Miljković, kaže da su dobili nezvaničnu informaciju iz kabineta premijerke Srbije da će proizvodnja Fijata ostati u Srbiji i da će se od 2023. proizvoditi električni modeli automobila, najverovatnije Fijat Pande.

On kaže da Fijat u Kragujevcu ima dobre uslove za rad, jeftinu radnu snagu, dobre fabričke hale, ali da to nije dovoljno da rad fabrike tokom aprila bude veći od dva planirana dana.

Pored toga, tu je eventualni sporiji dolazak delova i komponenti zbog ukrajinske krize.

Zaposlen ne znaju kakva je budućnost fabrike, a nadaju se da će se dobre vesti o proizvodnji novog modela, konačno i obistiniti.

Fijat radnike iz Kragujevca poziva i na rad u svojoj fabrici koja posluje u Slovačkoj, a to, kako dodaje Miljković, potvrđuje da u Kragujevcu nema posla.

Ta kompanija, kako podseća, čak ne plaća ni utrošak energenata Srbiji, iako su plate radnika su „izuzetno smanjene“, na minilalac.

Kako je ranije pisala Nova ekonomija, državna podrška Fijatu u Kragujevcu bila je „gubitak svake mere“.

Analizom završnih računa samo za 2013. i 2014. godinu, pokazalo se da je samo u tim godinama kompanija Fijat automobili Srbija (FAS) primila više od šest milijardi dinara subvencija.

Teško je ukalkulisati ukupan iznos podsticaja, ali do 2019. godine sigurno nisu bile manje od 300 miliona evra (moguće i 500 miliona evra kumulativno).

Investicija države u Fijat se pravdala time da je izvoz povećan za oko 1,3 milijarde evra, ali tu nije ukalkulisan podatak da je fijat i najveći uvoznik u Srbiju.

Zbog toga je, prema pisanju Nove ekonomije, neto efekat toga manji od 200 miliona evra, jer se uvoze sve ključne komponente za Fijat 500L, motori, menjači, elektronika, limarija.

Izvor: novaekonomija.rs

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.