Partije, koalicije i grupe građana koje učestvuju na lokalnim izborima u Kragujevcu u kampanji obećavaju da će uraditi ono što bi građani voleli. Pitanja koja građane zanimaju često ostaju bez odgovora.
Glas Šumadije je pitao u ime građana, a do sada su odgovorili okret Metla 2020, lista „300 Kragujevčana i pokret Volim selo svoje – Dušan Zeka Aleksić“ i Srpska napredna stranka.
Tri pitanja na koja smo tražili odogovore su:
JKP Šumadija – restrukturiranje ili ostanak u ovakvom obliku, s obzirom na kreditnu zaduženost preduzeća?
Da li ste, s obzirom na dugovanja koja Energetika ima prema
Elektroprivredi i Srbijagasu, ali i obaveze koje grad ima prema tom
preduzeću, za to da Energetika bude gradska firma? Ukoliko ne, za koji se pravni status te firme zalažete?
Vodovod i kanalizacija – povratak građevinske operative ili angažovanje privatnog sektora za te poslove? Kako do zamene azbestnih cevi?
U Pokretu Metla 2020, čiji je nosilac Novica Antić, kažu da je preduzeće Šumadija formirano kako bi se „ispunilo jedno predizborno populističko obećanje jedne grupacije“:
- Odlukom Skupštine grada pet javno komunalnih preduzeća spakovano je u jedno JKP “ Šumadija “ Kragujevac, jedan konglomerat u pravom smislu reči gde je jednom pojedincu dato na upravljanje da čisti grad, asfaltira ulice, seče rastinje, nosi nepropisno parkirane automobile, prodaje poljoprivredne proizvode i na kraju da sahranjuje pokojnike.
Napravljeno je jedno totalno nefunkcionalno preduzeće koje prvom prilikom treba uvesti u proces restruktuiranja i deo poslova poveriti privatnicima kroz javno-privatno partnerstvo a ostale poslove raspodeliti prema novo starim preduzećima koja bi se izdvojila, po osnovnim delatnostima koje obavljaju, iz sadašnjeg konglomerata koji i ne zna više šta su mu delatnosti.
Kada je o Energetici reč, u Pokretu Metla 2020 smatraju da bi „nakon rešavanja problema oko svojinske transformacije, naplate potraživanja i rešavanja dugova prema dobavljačima trebala da ostane gradsko preduzeće pod okriljem grada Kragujevca“.
Uz pomoć grada i fondova koji izdvajaju subvencije radi zaštite životne sredine, to gradsko preduzeće bi vremenom prešlo sa čvrstog goriva na toplane sa ekološki čistijim gorivom kao što je gas, biomasa i sl.
JKP “ Vodovod i kanalizacija “ Kragujevac trebalo bi, ocenjuju u Metli, da „ima bolje opremljenu građevinsku operativu i da preuzme sve obimne radove na izgradnji vodovodne i kanalizacione mreže“.
- Grad Kragujevac treba da izdvoji 5 do 7 % gradskog budžeta za izgradnju nedostajuće vodovodne i kanalizacione mreže, da posao sa ekonomski prihvatljivim cenama poveri ugovorno preko nadležne uprave ili preduzeća našem preduzeću JKP “ Vodovod i kanalizacija “ .
Zamenu azbestnih cevi na teritoriji grada Kragujevca takođe treba poveriti sa jasno definisanim rokovima JKP “ Vodovod i kanalizacija “ a novac bi se obezbedio iz evropskih fondova uz prilaganje projektne dokumentacije koja bi opravdala zahteve za zamenom postojećih cevi koje su podložne čestom pucanju i neophodno ih je svuda gde ih ima zameniti.
Pitanje br4. Da li je moguće da ne koristite METLU kad da vam dodje Ministarka gradjevinarstva u grad i kaže da će se do Mrčajevaca graditi brza sapbraćajnica i to jednog dana ( ako im je trebalo za deo kroz Batočinu 8 godina kolko im tek treba za do Mrčajevaca ) a da će PRAVI AUTO PUT da se gradi preko Topole iako taj PRAVI nije ni ucrtan u Plan Srbije https://www.youtube.com/watch?time_continue=227&v=DwiZdlFjX-o&feature=emb_title De si bre ti bio druže Džajeviću da to pitaš dok si bio Večnik i što ćutiš sad nego pričaš o cevima. Izgleda da si i bežao u mišju rupu samo da te Rale ne dira jer tezgariš i praviš zgarde a za auto put te zabole briga. UA METLA !
DZAJA STARI FOLER, RALETOV PRIJATELJ I KOLEGA, OVO JE KLASIČNA METLA BEZ DRSKE