Dok se gradska Radio-televizija Kragujevac zalaže za postojanje regionalnih javnih servisa, drugi deo medijske javnosti u tom gradu kao alternativu državnim i komercijalnim medijima predlaže medije civilnog društva, takozvane medije zajednice.
Ona je ocenila i da je potrebno razviti novi sistem finansiranja medija civilnog društva, koji bi bio pomognut iz javnih fondova.
Urednica portala Glas Šumadije, inače nekadašnja direktorka gradske Radio-televizije Kragujevac, ranije se u okviru „Kragujevačke inicijative“ glasno zalagala za postojanje regionalnih javnih servisa u Srbiji.
Inicijativu su 2007. godine potpisali predstavnici 25 medija, a osnovna ideja bila je da se kroz regionalne javne servise obezbedi pravo građana na objektivnu i istinitu informaciju u lokalnoj sredini.
Jovanka Nikolić je promenu stava objasnila time da su se okolnosti potpuno promenile sa donošenjem zakona koji je predviđao privatizaciju i izlazak države iz medija.
„Većina nekada pristojnih javnih medijskih kuća pretvorena je u partijske servise, novinarstvo je u potpunosti iz njih izmešteno, a partnerstvo privatnog i javnog samo bi legalizovalo ionako visok stepen korupcije koji već postoji prilikom dodele državne pomoći na lokalu“, ocenila je uradenica Glasa Šumadije.
S druge strane, u Radio–televiziji Kragujevac (RTK) koja je 2017. godine posle loše privatizacije vraćena Gradu, zaposleni se protive privatizaciji i predlažu osnivanje regionalnih javnih servisa.
U otvorenom pismu povodom nove Medijske strategije, naveli su da bi se sa novom privatizacijom RTK „vratio u krug komercijalnih medija gde bi bili uništeni pluralizam, programska raznolikost, urednička nezavisnost, odgovornost za izgovorenu reč i transparentnost“.
Po njihovim navodima, Radio-televizija Kragujevac „samo oslobođena od privatizacije i vraćena Gradu, ostvaruje svoju misiju i poštuje principe slobode izražavanja, slobodnog protoka informacija, profesionalne i etičke zahteve objektivnosti, istinitosti, uravnoteženosti i poštovanja ljudskog dostojanstva“.
Istraživanje Šumadijskog centra za gradjanski aktivizam „Res publica“, sprovedeno krajem prošle godine o tome kako Kragujevčani vide informisanje u svom gradu, pokazalo je da više od 60 odsto gradjana smatra da se lokalni mediji ne bave dovoljno temama od javnog interesa dok četvrtina ispitanika veruje da takve teme uopšte nisu zastupljene u sadržajima lokalnih medija.
Izvor: BETA/DANAS