Da li ste znali da, ako vam majstor obavlja popravke ili radove, dužan je da vam obezbedi i garanciju od dve godine. Račun koji vam ispostavi dokaz je da je u tom periodu odgovoran za pruženu uslugu, a vama predstavalja mogućnost da im reklamirate, ukoliko niste zadovoljni. Ako majstor ovu obavezu ne ispuni, možete ga prijaviti tržišnoj inspekcij.
Iako ovaj propisnije nije nov, za njega se uglavnom ne zna. Sada je ponovo “isplivao” na površinu zahvaljujući novoj uredbi čija primena počinje u paketu sa novim zakonom o fiskalizaciji, koji predviđa da fiskalnu kasu moraju da imaju i paušalci.
Dosadašnja praksa je bila da se, iako su majstori bili dužni da izdaju blok račun za plaćene radove, to ne radi. Od naredne godine, ova obaveza biće garancija potrošačima da mogu da reklamiraju uslugu kojom nisu zadovoljni.
Potrošači će u određenim situacijama, imaju pravo da traže i naknadu materijalne štete koja nastane tokom izvođenja radova.
- Ako je, na primer, moler kupio farbu koja je neispravna i nakon krečenja se ljušte zidovi, a dok je radio oborio je skupocenu vazu, može da se traži naknada štete, rekla je Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, za Novosti.
Tako će od 1. januara fiskalne račune morati da izdaju vodoinstalateri, električari, sajdžije, obućari, ali i moleri. Ova obaveza pašće još i na majstore koji popravljaju krovove, ugrađuju stolariju, popravljaju motorna vozila, nameštaj, kao irazne predmete za domaćinstvo i baštensku opremu.