Odbornici Skupštine grada Kragujevca usvojili su u petak (13. septembar) plan detaljne regulacije „Kružni tok Mala Vaga“, koji je po ranijim najavama gradonačelnika Radomira Nikolića trebao da bude otvoren za saobraćaj još pre godinu dana. Kružni tok na raskrsnici Mala Vaga, je jedna od najprometnijih i najopterećenijih raskrsnica u gradu, na kojoj se sa ulicom Kneza Mihaila spajaju ulice Kneza Miloša, Gružanska i Nenadovićeva.
Kada je u aprilu 2016. godine, posetila Kragujevac ministarka građevinarstva, saobraćaja i infastrukture Zorana Mihajlović, najavila je da će u gradu biti izgrađena dva kružna toka, severna i južna obilaznica, posebno naglasivši da će 2017. godine, biti završena brza saobraćajnica koja će Kragujevac povezati sa Koridorom 10. Nikolić je tom prilikom rekao da će 2018. godine biti urađen kružni tok na raskrsnici Mala Vaga, čija izgradnja još vek nije ni započela.
Tri i po godine kasnije, ministarka Mihajlović je prilikom posete Železničkoj stanici Batočina, povodom završetka rekonstrukcije pruge Lapovo – Kragujevac, na pitanje novinara Glasa Šumadije kada će konačno biti urađena deonica brze magistrale Kragujevac – Koridor 10 odgovorila da će taj posao biti završen do marta 2020. godine. Od izgradnje severne i južne zaobilaznice za sada nema ništa pa je ceo tranzitni saobraćaj i dalje usmeren Lepeničkim bulevarom, kroz centar Kragujevca, preko neizgrađenog kružnog toka Mala Vaga i ulicom Kneza Mihajla. Tim pravcem danonoćno prolaze hiljade vozila među kojima i više desetina autobusa, šlepera i teških kamiona, zbog čega na raskrsnici Mala Vaga dolazi do čestih saobraćajnih kolapsa, posebno u takozvanim špicevima.
Prema navodima stručnjaka, Kragujevac se, pored „unutrašnjih“ saobraćajnih problema, suočava i sa svojevrsnom saobraćainom izolacijom. „Zaobilaženje“ Kragujevca prilikom izgradnje saobraćajne infrastrukture počelo je još u bivšoj Jugoslaviji, kada je tadašnji auto put „Bratstvo i jedinstvo“, umesto kroz cenar automobilske industrije na Balkanu, trasiran kroz njive i livade „kraj Morave i njenih vrbaka“, i traje sve do danas.
Nakon što su auto put Miloš Veliki i Moravski auto put u širokom luku zaobišli Kragujevac, naš grad neće biti ni na trasi auto puta Vožd Karađorđe, čiju je izgradnju najavio predsednik Aleksandar Vučić. Taj put ići će trasom Mladenovac – Aranđelovac – Rača – Lapovo – Svilajnac – Despotovac – Bor. Za utehu Kragujevčanima stigla je nova najava izgradnje još jedne brze saobraćajnice Kragujevac – Mrčajevci, koja će po rečima ministarke Mihajlović naš grad spojiti sa Moravskim auto putem.
Ona je rekla da će magistrala, duga oko 35 kilometara, prema prvim procenama koštati oko 150 miliona evra.
Postovani,
Tranzit nije na trasi Zvezda – Mala Vaga – Centar, vec je na relaciji Zvezda – Vasariste – Aerodrom(Beogradskom) – Metro…
Najveci problem je usko grlo na raskrsnici kod studentskog doma.
Tu se pravi najveca guzva i nemogucnost hitnih sluzbi da prodju kako bi nekome spasili zivot.
Potrebna je izgradnja dva kruzna toka na raskrsnici Medicinska skola i na raskrsnici stara bolnicka rampa i izmena rezima saobracaja kako bi se resio problem guzve.
Naravno da bi se trajno resio problem tranzita moraju da se izgrade zaobilaznice.
Hvala na razumevanju