U skladu sa propisanim pravilima u vreme vanrednog stanja, građani su se Lokalnom ombudsmanu obraćali telefonom, ili elektronskom poštom.
Dato je 58 pravnih saveta koji su, kako se navodi u saopštenju kragujevačkog ombudsmana, u vezi sa radnim odnosima kod privatnih poslodavaca, četiri pravna saveta koja se tiču prava na bolovanje u zdravstvenim ustanovama i Vojsci Republike Srbije, tri pravna saveta u vezi sa postupcima izvršenja.
Devet pravnih saveta je pruženo u vezi sa ostvarivanjem prava na socijalnu pomoć i pomoć kod Crvenog Krsta. U pet slučaja Lokalni ombudsman je savetovao podnošenje prijava protiv poslodavca zbog neobezbeđivanja mera zaštite zdravlja na radu.
U periodu od uvođenja do ukidanja vanrednog stanja je primljeno 20 pojedinačnih pritužbi koje su se odnosile na: narušavanje javnog reda i mira, račune za komunalne usluge, pravo na izdavanje putnih isprava, pravo na dozvolu za kretanje u vreme zabrane kretanja.
- Iz ovih podataka se može zaključiti da su građani u navedenom periodu bili najveše zainteresovani za svoj radno – pravni status i posledice koje po njega mogu proisteći iz mera vanrednog stanja. Takođe se može zaključiti da nije bilo pritužbi na rad javno – komunalnih preduzeća i gradske uprave, piše u saopštenju lokalnog ombudsmana Vesne Stojadinović.