U okviru projekta “Reciklažom do vožnje” održana je akcija “Recikliraj i osvoji ceger!” gde su građanima predstavljene sve pogodnosti reciklaže, kao i kako se pravilno koriste pametne mašine za prikupljanje i sortiranje ambalažnog otpada. Benefite ove mašine na zanimljiv način predstavila je naša mlada glumica Isidora Simijonović.
Građani koji su koristili pametne mašine kao poklon su dobili ceger, a promoteri su im predstavili šta može, a šta ne može da se ubaci u reciklomat.
- Kao glumici i kao čoveku bitno mi je da utičem na širenje svesti o reciklaži. Moram da kažem da sam i ja u početku bila zbunjena kada je u pitanju reciklaža i imala dosta nedoumica, ali mislim da je to normalno i da svako može da se edukuje, ako to želi. Moramo malo više da se posvetimo stvarima koje mi, kao individue, možemo da uradimo za našu planetu, rekla je glumica Isidora Simijonović.
Direktor JKP Šumadija, Marko Vujnović, rekao je da su s obzirom na to da su ovakve mašine novina za građane, bitno je da saznaju kako se one pravilno koriste. Naglasio je i da su u proteklih pet meseci građani pokazali veliko interesovanje za ovakv način odlaganja ambalažnog otpada i da su spremni da uz korišćenje reciklomata vrše primarnu selekciju i razvrstavanje ambalažnog otpada.
- Ovakve akcije prilika su da se našim sugrađanima skrene pažnja na pojam reciklaže i pravilnog odlaganja ambalažnog otpada, jer samo na taj način možemo da podignemo nivo svesti građana o značaju zaštite životne sredine i reciklaže”, istakao je Vujnović.
U želji da privuku što više građana da recikliraju, kompanije Sekopak, JKP Šumadija Kragujevac, Tetra Pak, Apatinska pivara i Coca-Cola HBC osmislile su projekat koji kroz sistem nagrađivanja motiviše građane Kragujevca da se aktivnije uključe u proces primarne selekcije otpada.
- Iako smo radili na edukaciji građana kroz digitalne kanale, zadovoljstvo nam je što smo uspeli da se okupimo i uživo objansimo građanima kako mašine funkcionišu. Ovaj projekat je novina za sve nas i zato se radujemo predstavljaju rezultata u oktobru. Tada će biti šest meseci od postavljanja reciklomata te ćemo imati reprezentativan uzorak kada su količine prikupljene ambalaže u pitanju, navodi marketing menadžerka Sekopaka Milica Kuzmanov.
Organizatori navode da saradnja privatnog i javnog sektora je ključna kako bi ovakvi projekti zaživeli, a grad Kragujevac prepoznat je kao mesto sa velikim potencijalom da projekat “Reciklažom do vožnje” uspe.
Građani u pametne mašine mogu da ubace PET plastiku, limenke, staklenu i Tetra Pak ambalažu, a za svaku ambalažu koju ubace u recikomat mogu da ostvare 4,00 dinara za gradski prevoz i Globaltel mobilnu telefonu.