Već mesec dana u Ulici Braće Rajt, kod Vojne Žice u Grošnici, meštani se bore sa žutom vodom iz česmi.
- Više puta smo zvali i prijavljivali. Rečrno nam je da će hidranti da se isperu i produvaju međutim – ništa, kaže naša čitateljka.
Piju, dodaje, flaširanu vodu, troše novac, iako već plačaju gradsku, a počeli su da se pojavljuju i zdravstveni problemi, pa je dečak dobio Deksametazon zbog infekcije oka.
Slična je situacija i u Ulici Kneza Mihaila, gde problem traje dva meseca.
U odgovoru na naše pitanje, iz JKP Vodovod i kanalizacija kaže da se ispitivanja vode vrše svakodnevno u laboratorijama Vodovoda (u frekvenciji 7/24),, kao i u laboratorijama zdravstvene ustanove (Institutu za javno zdravlje u Kragujevcu) po obimu i vrsti/frekvenciji koja je definisana ugovorom.
Navode i da se, pored planiranih, uzorci se uzimaju i ciljano, na osnovu zahteva drugih organizacionih
celina Vodovoda kao i primljenih prigovora korisnika.
- Do zamućenja vode može doći usled poremećaja režima protoka vode, kod havarijskih ili planskih isključenja, kada se nakon završenih intervencija vrši ispiranje i ponovno punjenje vodovodnih linija. U skladu sa zakonskim propisom, putem sredstava javnog informisanja blagovremeno obaveštavamo korisnike kao i ostale zainteresovane strane o predviđenim radovima ( 24h pre planirane intervencije) što je bio i slučaj za ulicu Kneza Mihajla (Havarijska isklučenja za 31.07.2024, 01.08.2024 i 02.08.2024), piše u odgovoru JKP Vodovod i kanalizacija.
U tom komunalnom preduzećz tvrde da „na sve dobijene informacije o mutnoj vodi koje su prijavljene dežurnoj službi na telefone 034/323-034 i 0800-009-008 ekipe JKP „Vodovoda i kanalizacije“ izlaze na teren i vrše sve neophodne radnje kako bi se otklonile primedbe potrošača“.