Krizni štab Zastave oružja upravo je produžio plaćeno odsutvo radnicima te fabrike do 12. aprila. U kragujevačkoj fabrici angažovano je nekih 150, od ukupno oko 2.600 zaposlenih, koji kompletiraju ili pakuju proizvode namenjene inostranim partnerima, a deo njih angažovan je na održavanju opreme i obezbeđenju fabrike i njenih pogona.
Proizvodni proces u Zastavi oružju, zbog epidemije COVID 19, podsetimo, obustavljen je 24.marta, a kada će ponovo biti pokrenut još uvek se pouzdano ne zna. Krizni štab će uoči 12. aprila iznova da odlučuje da li će plaćeno odustvo kragujevačkim oružarima da bude i dalje produžavano, ili će da se vrate na svoja radna mesta.
U Kriznom štabu Zastave oružja kažu da je zdravstveno stanje radnice pogona “Galvanizacija” u toj fabrici, koja je bila zaražena virusom korona, stabilno, te da, koliko je poznato, kod radnika koji su sa njom bili u kontakt u nije registovana zaraza.
Pored Zastave oružja, proizvodnja je u potopunosti zaustavljena i u ostalim fabrikama grupacije Odrambena industrija Srbija, osim u Krušiku, čiji bi rad, kako se najavljuje, trebalo da bude obustavljen početkom naredne sedmice. U Slobodi iz Čačka i Milanu Blagojevića iz Lučana proizvodnja je do daljeg prekinuta početkom ove sedmice, u užičkom Prvom partizanu danas, a rad je, u međuvremenu, obustavljen i u Prvoj iskri iz Bariča.
Proizvodni proces zaustavljen je ili značajno redukovan i u većini ostalih industrijskih delatnosti u centralnoj Srbiji. U kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija, na prime , čiji su radnici već tri sedmice na plaćenom odustvu, sutra ili u petak će, prema poslednjim informacijama iz te fabrike, biti doneta odluka o daljem produžetku prinudnog odmora.
Predstavnici zaposlenih u kragujevačkom Fijatu kažu da je teško očekivati da će radnici da se vrate u pogone dok bro j zaraže nih virusom korona u Srbiji i Kragujevcu raste. S druge strane, iz Italije i Kine i dalje ne stižu delovi za ugradnju u automobile, bez čega nema normalizacije proizvodnje. Istovremeno, kragujevačka fabrika najveći broj automobila prodaje na tržištima koja trenutno nisu u funkciji, odnosno u Italiji, Španiji i Francuskoj, a to su zemlje koje su, u Evropi, najteže pogodjene epidemijom COVID 19.