Iako će pojedine Fijatove fabrike u Italiji, proizvodne i montažne trake ponovo, nakon duže pauze uzrokovona pandemijom COVID 19, da pokrenu sutra (ponedeljak), zaposlenima u kragujevačkiom Fijat Krajsler će, kako doznajemo, višenedeljno plaćeno odustvo da produženo do 15.,odnosno do 18. maja (ponedeljak). Ima indicija da će radnici fabrike automobila u Kragujevcu na prinudnom odmoru da ostanu i posle toga, te da bi u pogone mogli da se vrate 27. maja, za kad je, prema nezvaničnim informacijama, zakazan ponovni početak proizvodnje u komponentaškim firmama.
Poslovodstvo i Samostalni sindikat Fijat Krajslera već su usaglasili preliminarni paket mera zaštite radnika u uslovima epidemije COVID 19, u okviru kojih će zaposlenima, kad budu ponovo počeli da rade, da se meri telesna temperatura na fabričkim ulazima, svima će da budu obezbedjene maske i rukavice, propisana je i fizička distance izmedju radnika i drugo. U Sindikatu kažu da se mere zaštite, koje već važe za sve one koji ulaze u fabriku, i dalje usaglašavaju, u zavisnosti od razvoja epidemiološke situacije u Srbiji i Kragujevcu.
Pored toga što se još uvek zvanično ne zna kada će u Fijat Krajsleru u Kragujevcu ponovo da počne da proizvodnja , nepoznanica je i to do kada će ta fabrika ove godine da radi. Prema nezvaničnim informacijama, ovogodišnji plan je na nivou prošlogodišnjeg, kada je iz pogona izašlo nekih 40.000 gotovih automobila. Nevolja je, medjutim, što su Italija, Španija i Francuske zemlje u kojima se prodaje najveći broj “šumadijskih fića”, u Evropi najteže pogodjene pandemijom COVID 19, što, smatraju upućeni, i te kako može negativno da se odrazi na prodaju putničkih vozila na njihovim tržištima u narednom periodu.
Pojedini predstavnici zaposlenih smatraju da bi proizvodnja “Fijat 500L” u kragujevačkoj fabrici najverovatnihje startovala, ako ne ranije, a ono danas da postoji ozbiljnija tržišna tražnja za tim modelom. U situaciji kad takve tražnje nema, nema ni razloga, smatraju naši sagovornici, da se radnici, bez preke potrebe, izlažu riziku od zaraze virusom korona dok se epidemija COID 19 ne stiša.
Pojedini analitičari veruju, pak, da će automobilska tržišta da prorade ubrzo po okončanju pandemije COVID 19, i u prilog toj (hipo)tezi navode činjenice vezane za drastičan pad cene nafte, popuste na gotove automobile,ili povoljne uslove kupovine koje zarada podsticanja plasmana, svetski proizvodjači, medju njima I Fijat Krajsler već daju i preduzimaju. Medju poznavaocima ove problemagtike ima I onih koji poprilično osnovano, r eklo bi se, pretpostavljaju da će mnogi ljudi širom sveta u dogledno vreme, zbog opasnosti od virusa korona, radije da se voze automobilima, no u vozilima javnog prevoza.
U kragujevačkom Fijat Krajsleru I dalje se, podsetimo, špekuliše da bi fabrika ove godine mogla da radi još mesec i po dana, nakon čega bi radnici bili upućeni na plaćeno odustvo do daljeg, odnosno do okončanja priprema za proizvodnju novog ili još jednog modela utoomobila. I naš list je još ranije najavljivao da bi priprema hala i proizvodno-montažnih traka za novi ili još jedan, najverovatnije hibridni model “500L” u Kragujevcu trebalo da počne sredinom godine. Sve je, medjutim, izvesnije, da će, zbog epidemije COVID 19, ali i zbog uskladjivanja proizvodno-poslovnih planova u okviru nove Fijat Krajsler – Pežo grupacije, planovi vezani za početak priprema za proizvodnju još jednog modela da budu pomereni na odredjeni rok.