Skupština grada Kragujevca, na današnjoj sednici, jednoglasno je usvojila planski strateški dokument koji će omogućiti preduzimanje svih potrebnih mera i aktivnosti vezanih za izgradnju Severne obilaznice oko Kragujevca, i izgradnju brze saobraćajnice Kragujevac-Mrčajevci.
- Što se tiče aktivnosti lokalne samouprave Kragujevca, kada je reč o realizaciji ovog kapitalnog projekta, imamo izradu PDR-a Severne obilaznice oko Kragujevca, izradu urbanističkog projekta za prvu fazu, u dužini od pet kilometara radimo pripremu za postupak buduće eksproprijacije duž čitave obilaznice i obavljamo svakodnevne aktivnosti na koordinaciji projekta, rekao je Aleksandar Milošević, pomoćnik gradonačelnika za realizaciju kapitalnih projekata i saradnju sa Vladom RS.
Dužina Severne obilaznice je 22 km , predviđene su dve plus dve trake, projektovana brzina je 100km/ha, predviđena je izgradnja pet denivelisanih raskrsnica. Značaj izgradnje Severne obilaznice je izmeštanje teškog saobraćaja iz centra grada, iz Bulevara kraljice Marije i Lepeničkog bulevara i formiranje novih poslovno-industrijskih zona duž njene trase. Vrednost projekta je oko 155 miliona dinara.
Inače, Vlada Republike Srbije je u maju mesecu donela zaključak kojim je proglasila projekat Severne obilaznice od izuzetnog značaja za Republiku Srbiju. Gradonačelnik, Nikola Dašić najavio je da se početak prve faze gradnje Severne obilaznice očekuje krajem godine.
Odbornici Skupštine grada usvojili su Predlog izmene i dopune Plana generalne regulacije „Naselja Vašarište – stadion Čika Dača” kojim se stvaraju uslovi za izgradnju stadiona „Čika Dača” po svim UEFA standardima četvrte kategorije. Projekat obuhvata i rekonstrukciju postojeće upravne zgrade, tri dodatna terena i deo sa zgradom za juniore.
Usvojen je i Predlog odluke o urbanoj obnovi i regeneraciji prostorno kulturno-istorijske celine kompleksa Vojno-tehničkog zavoda u Kragujevcu. Skupština je n današnjoj sednici dala saglasnost privrednom društvu „Mind Real Estate” za upotrebu imena grada Kragujevca u poslovnom imenu budućeg aerodroma u okviru Majnd parka.
Povodom najavljenog dnevnog reda 10. redovne sednice Skupštine grada još juče je reagovao kragujevački Gradski odbor Demokratske stranke ocenivši da je u pitanju samo puki predizborni marketing SNS-a.
- Demokratska stranka u Kragujevcu pita ministra infrastrukture, građevinarstva i saobraćaja Tomislava Momirovića i gradonačelnika Kragujevca Nikolu Dašića kada će, odnosno da li će, uopšte, da bude završena saobraćajnica, ukupne dužine 25 kilometara, koja Kragujevac, preko Batočine, treba da poveže sa Koridorom 10. Podsećamo da je izgradnja jedne, dvokolovozne trake te sabraćajnice započeta još 2004., te da za punih 17 godina, što je, najverovatnije, graditeljski fenomen i presedan na globalnom nivou, još uvek nije završena. Vlast Srpske napredne stranke za deset godina, koliko neprikosnoveno vlada Srbijom, nije uspela da završi poslednju deonicu te saobraćajnice, kroz opštinu Batočina, u dužini od pet kilometara. Izgradnja poslednjeg dela te deonice, od oko jednog kilometra, trebalo je, prema našim saznanjima, da počne još proletos, ali nije. Još je gore što više nema nikakvih najava da će taj put konačno da bude završen, stoji u saopštenju Gradskog odbora Demokratske stranke Kragujevca prosleđenog juče medijma koje potpisuje Zoran Radovanović, predsednik Izvršnog odbora GrO DS Kragujevac.
Mizerija: 22km, 25 km, ….. -Kao da pričamo o 220 km, 250 km za godinu dana.
Predlažem da se napravi anketa: „Koji gradonačelnik je najviše unazadio Kragujevac?“ -kako bi Kragujevčani glasali i javno proglasili pobednika.