Kragujevačka medijska scena – igre bez pravila: Čiji je Puls Šumadije?

Grad

Šumadijski centar za građanski aktivizam, Res Publika objavila je publikaciju „Kragujevačka medijska scena – igre bez pravila“. Mi ćemo u nastavcima predstaviti delove ove zanimljive priče.

Objavljivanje sadržaja drugih medija, uz navođenje linka ka preuzetom tekstu, praksa je na kojoj svoj imidž gradi Puls Šumadije, jedno od najmlađih glasila u Kragujevcu. Ni ovaj portal nema impresum, niti je upisan u registar medija, pa javnosti nije dostupan podatak o njegovom vlasniku, uredniku, niti novinarima. Najveći broj sadržaja koje objavljuje na dnevnom nivou 12 preuzima od drugih medija, a na osnovu tekstova koje plasira može se reći da je otvoren za opoziciju i kritiku vladajuće stranke, ali je u isto vreme spreman i da pohvali neke poteze i pojedince na vlasti. U rubrici „Čaršijska priča“, Puls Šumadije plasira autentičan sadržaj, ali po pravilu bez potpisa autora. Za analizu je zanimljiv tekst pod naslovom „Jovanović VS Dašić- ko je pravi izbor?“ kojim se favorizuje trenutni gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić, za kog se navodi da „gradi mostove između kulture i zajednice, dok se Nataša Jovanović bavi izbacivanjem kletvi u desetercima.“

Kako je sponzorisanim objavama na društvenoj mreži Facebook uspeo da za dva meseca okupi oko 4,5 hiljada pratilaca, a uređivačkom politikom da zaintrigira javnost, vrlo brzo su počela nagađanja o tome ko stoji iza portala Puls Šumadije.

Glasovi sa raznih strana, ali pre svega iz lokalne medijske zajednice i političkih krugova, ukazivali su na firmu Lioneight, koja se bavi programiranjem softvera za transportnu industriju. Firma je osnovana 2019. godine i u kancelariji u Kragujevcu angažuje veliki broj zaposlenih, ali je pretežno orijentisana na američko tržište.

Zanimljivo je da se i pored toga što ne posluje u Srbiji, oglašava u velikom broju lokalnih medija, koji imaju istaknut reklamni baner ove kompanije. Jedno drugo istraživanje Res Publike nedavno je pokazalo da se njeni predstavnici pojavljuju kao investitori zainteresovani za gradnju stambeno-poslovnog objekta na mestu zgrade Crvenog krsta. Iako je reč o izgradnji u ekstra zoni, u neposrednoj blizini objekata koji uživaju visok stepen zaštite, lokalni mediji kao da nisu zainteresovani za ovu temu. Promotivnim tekstovima izveštavali su samo o jednom njenom aspektu, koji podrazumeva izmeštanje Crvenog krsta u zadužbinu koja će biti rekonstruisana za tu namenu. Zbog toga smo kontaktirali Vladimira Dobija, koji je javnosti poznat kao nekadašnji član Gradskog veća za investicije grada Kragujevca, a trenutno je direktor kompanije Lioneight, ali i firme Old city Residence, koja planira da gradi navedeni stambeno-poslovni kompleks.

Dobi je negirao da reklamiranje u lokalnim medijima kompanija Lioneight koristi kako bi uticala na uređivačku politiku i potencijalno izveštavanje o poslovima povezanih firmi. Objasnio je da je reč o kompaniji koja brzo raste i zapošljava veliki broj radnika u Kragujevcu, zbog čega je potrebno da se predstavi i izgradi imidž u lokalnoj zajednici. Na konkretno pitanje da li kompanija Lioneight stoji iza sajta Puls Šumadije, odnosno da li je na bilo koji način povezana sa njim, odgovorio je odrično, uz komentar da nije ni čuo za taj portal.

Međutim, prema tvrdnjama stručnjaka za bezbednost na internetu Ivana Markovića, iz meta podataka prikupljenih sa portala Puls Šumadije (pulssumadije.com) može se utvrditi da je za izradu pojedinih fotografija koje koristi veb portal zadužen autor Lioneight Marketing.

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.