Gradska uprava za komunalne poslove Kragujevac traži privatnog prartnera koji će obavljati javni gradski i prigradski prevoz putnika u tom gradu, na period od deset godina.
Predmet javno-privatnog partnerstva uključivaće 22 gradske i 14 prigradske autobuske linije u tom gradu, vidi se iz dokumentacije na Portalu javnih nabavki. Procenjena vrednost ugovora nije navedena.
Privatnom partneru se dodeljuje obavljanje javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Кragujevca, radnim danima, subotom, nedeljom i praznicima, po registrovanim redovima vožnje, piše u modelu ugovora koji je dat kao deo tenderske dokumentacije.
Privatni partner treba da obezbedi 65 vozila (49 solo gradskih autobusa, 1. klasa i 16 solo prigradskih autobusa, 2. klasa), i minimum sedam rezervnih autobusa.
Takođe, privatni partner je u obavezi da poseduje vozila za održavanje voznog parka (servisno vozilo), kao i da u radnom odnosu ima potreban broj vozača u skladu sa brojem vozila i radnim vremenom vozila.
Od ukupnog broja autobusa koje u prvoj godini poseduje privatni partner odeđeni broj autobusa treba da bude nov i to:
- za gradske linije je potrebno 15 novih vozila 1. klase na radu i 2 nova vozila 1. klase u rezervi,
- za prigradske linije je potrebno 16 novih vozila 2. klase u radu i 2 nova vozila 2. klase u rezervi
Nakon isteka prve dve godine, u trećoj godini, privatni prevoznik je u obavezi da obezbedi i ostatak novih vozila za gradski prevoz, i to 34 vozila u radu i tri u rezervi.
Rok za podnošenje ponuda je 12. septembar.
Ugovor sa trenutnim prevoznicima, Vulovićem i Arivom, se primenjuje na određeno vreme od 1. decembra 2022. godine, a važi do 12 meseci, odnosno do realizacije planiranih sredstava ili do zaključenja ugovora o Javno-privatnom partnerstvu, u zavisnosti od toga koji uslov pre nastupi, pisao je InfoKg.
Pozitivno mišljenje Komisije za javno-privatno partnerstvo Vlade Srbije na „Projekat za poveravanje komunalne delatnosti javnog prevoza putnika Grada Kragujevca bez elemenata koncesije“ dobijen je 17. marta.
U modelu ugovora javno-privatnog partnerstva piše i da se naplata i kontrola naplate karata poverava Javnom-komunalnom preduzeću Šumadija.
Početkom godine je to preduzeće kompaniji „Kentkart Southeast Europe“ dodelilo ugovor za iznajmljivanje i implementaciju informacionog sistema za kontrolu i upravljanje javnim prevozom u realnom vremenu i opreme za automatsku naplatu prevoza u Kragujevcu.
Ugovor koji je toj kompaniji dodeljen na godinu dana vredan je 19,8 miliona dinara sa PDV-om.
Sistem koji se „iznajmljuje“ od Kentakrta se sastoji od podsistema za naplatu karata sa kontrolom putnika (tiketing) i podsistema za upravljanje vozila javnog prevoza u realnom vremenu koji obuhvata i informisanje putnika (monitoring), piše u tehničkoj specifikaciji.
Sistem, kako se vidi iz te javne nabavke, omogućava softverski obračun rada autoprevozika, izradu reda vožnje, naplatu karata u javnom prevozu, izradu kartica na ime korisnka, kontrolu karata putem prenosnih uređaja, dopunu karata putem terminala na prodajnim mestima.
Kentakrt je ugovor za taj posao dodeljen i godinu dana ranije, 2022. godine. I tada je vrednost jednogodišnjeg ugovora bila 19,8 miliona dinara.