Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić poručio je da grad u svakom pogledu spreman da dočeka Folksvagen ukoliko ta nemačka kompanija odluči da najavljenu investiciju na Balkanu locira u centru Šumadije. Grad Kragujevac, prema njegovim rečima, Folksvagen može sa dočeka sa zemljištem, infrastrukturom i obučenom radnom snagom.
- Mislim da investitor kakav je Folksvagen traži podneblje kakvo je ovo naše šumadijsko, zbog toga što ovde ima stabilnost, kvalitetnu i edukovanu radnu snagu koja je navikla na poslove kojim se oni bave i koja im omogućava da se bave razvojem, ne samo prostom proizvodnjom, ocenio je Nikolić u današnjoj izjavi novinarima.
Iz Folksvagena je nedavno potvrdjeno da ta kompanija razmatra mogućnost da na Balkanu izgradi multibrend fabnriku za proizvodnju do 300.000 automobila godišnje, u kojoj bi bilo angažovano oko 5.000 radnika. U izgradnju i opremanje te fabrike bilo bi, prema projekcijama nemačke kompanije, uloženo oko milijardu i po evra. Mediji u Nemačkoj, ali i na Balkanu već duže špekulišu da bi nova Folksvagenova fabrika trebalo da bude locirana u jednoj od pet zemalja: Rumuuniji, Bugarskoj, Turskoj, Severnoj Makedoniji ili Srbiji. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić smatra da će Folksvagen, kad donese finalnu odluku o tome, novu fabriku da izgradi u Turskoj ili Srbiji. Naš portal je već pisao o komparativnim prednostima jedne i druge zemlje, kad je privlačenje Folksvagenove investicije u pitanju. Konstatovano je da su prednosti Srbije geografski položaj i njeni dobri politički i ekonomsko – privredni odnosi sa Nemačkom.
O strateškom opredeljenju Folksvagena da deo proizvodnje izmesti na Balkan svedoči i činjenica da je nemačka kompanija u dva navrata, od 1990. naovamo najozbiljnije bila zaineresovana, najpre za preuzimanje nekadašnje Zastavine fabrike automobila, a potom i za izgradnju sopstvenih pogona u okolini Kragujevca. Folksvagen je, podsetimo, pre no što je, u aprlu 1991. preuzeo češku Škodu, nastojao da uspostavi strateško partnerstvo sa kragujevačkom Zastavom koja je, medjutim, početkom 90-ih (pre sankcija medjunarodne zajednice Miloševićevom režimu) bila već dogovorila izgradnju zajedničke fabroke sa Fijatom…
Predstavnici nemačke kompanije u Kragujevac su ponovo došli u martu 2008. kada su otvoreno rekli da ih Zastava više ne interesuje, već da planiraju da izgrade novu fabriku za prozvodnju 150.000 automobila. Domaći konsultanti su napravili elaborat, sa detaljnim podacima o broju stanovnika Kragujevca i radno sposobnih Kragujevčana, o njihovoj kvalifikacionoj strukturui, o demografskim kretanjima i infrastrukturnim planovima u šumadijskom delu Srbije, o izvorima i tokovima energije, o srednjoškolskim i visokoškolskim ustanovama i drugom. Dva meseca docnije, preciznije u maju te 2008., u Kragujevac je došao Fijat. Folksvagen je tada odustao od izgradnje svoje fabrike u centr u Šumadije. Da li privremeno, videće se u dogledno vreme.
A oko njega sve viša škola i privatni fakulteti. Kao i on. Cirkus. A priča o obrazovanju. Ma idi bre decko