Lamborgini je ostvario rekordan profit u 2020. godini, uprkos dvomesečnoj obustavi rada proizvodnih pogona zbog pandemije.
„Prijatno smo iznenađeni“, kaže izvršni direktor kompanije Stiven Vinklman.
Iako je broj prodatih modela nešto manji nego u 2019. godini, Lamborgini je tokom 2020. prodao više skupljih, što je dovelo do rekorda.
- Zašto volimo i mrzimo električne trotinete
- „Jugom“ do Mongolije i nazad: Pustolovina trojice Riječana
- Zašto se gužva beogradski asfalt
Ovakvom rezultatu doprinela je prodaja u Kini, koja ide ka tome da potisne Nemačku sa pozicije drugog najvećeg tržišta.
Najnoviji Lamborgijev SUV, pod nazivom Urus, prodaje se veoma uspešno, a čini 59 odsto prodatih Lamborgini modela u svetu.
Kupci u Kini uzimaju najluksuznije svetske modele SUV-a, kao što su Rolsrojs, Bentli i Lamborgini.
„Urus se pokazao kao dobra investicija – trud se isplatio, zarada je dobra i daje nam podsticaj da tu ulažemo i u buduće“, dodaje Viklman.
Lamborgini, inače u vlasništvu Folksvagena, prošle godine je prodao 7.430 automobila u svetu.
Bolji rezultat ostvaren je jedino u 2019. sa 8.250 prodatih automobila.
Najveću zaradu donose „eksluzivne ograničene serije“.
„Već imamo toliko porudžbina da smo popunjeni do septembra 2021. godine“, kaže Vinklman.
„Tako da je se čini da će i ova godina biti uspešna“.
U izjavi za američki CNBC Vinklman je rekao da je „prodaja automobila pomalo kao berza – kupci su uzbuđeni, ne mogu da dočekaju trenutak kada će ponovo moći napolje da uživaju u životu“.
Kina i električni automobili
Očekuje se da će Kina u 2021. godini postati drugo najveće tržište Lamborginija, potiskujući Nemačku sa te pozicije po prvi put.
Amerika je najveće tržište ovih automobila, a u 2020. godini prodato je 2.224 primeraka.
Najveći izazov za Lamborgini je pooštravanje propisa u vezi sa emisijama štetnih gasova svuda u svetu, kao i prelazak na električne automobile.
Iz kompanije do sada nije bilo reči o početku proizvodnje električnih automobila, ali moguće je da će takvo saopštenje biti objavljeno u aprilu.
„Moramo da predvidimo promenu potrošačkih navika kako kod mušterija, tako i među ljubiteljima Lamborginija, pa smatramo da je ovo važan trenutak za industriju sportskih automobila, u kojem treba da donesemo odluke za budućnost“, kaže Vinklman.
Povodom glasina da bi Folskvagen mogao da proda Lamborgini, Vinklman odmahuje glavom da su oni „idealan par“.
Jugoslavija i spaček: Auto sastavljen golim rukama
Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk