Najpoznatiji proizvod Zastave iz Kragujevca prošao je trnovit put, od ponosa tadašnje države, preko statusa najgoreg automobila na svetu, sve do vrlo poželjnog oldtajmera.
Prvi Yugo proizveden je 28. novembra 1980. godine, ali je prvi primerak sa proizvodne trake sišao dan kasnije, na Dan Republike. Razvoj ovog automobila je počeo dosta ranije kao projekat „Y“, a model se skrivao pod kodnim imenom Zastava 102. Kao osnova je poslužio Fiat 127, ali uz potpuno novi dizajn spoljašnjosti i nešto kraće međuosovinsko rastojanje.
Tada, još uvek moderni Yugo je došao baš u vreme energetske krize, a u to doba je najslabija verzija bila jedan od štedljivijih modela na tržištu. Pored modela Yugo 45 sa malim četvorocilindarskim motorom, koji se temeljio na konstrukciji iz 1955. godine, bio je tu i 1,1-litarski motor iz Zastave 101 sa 55 KS, a vrh ponude je činio 1,3-litarski agregat sa 65 KS.
Yugo je gabaritima zadržao kompaktne dimenzije (349 x 154 x 134 cm), ali se zato isticao jednim drugim detaljem. Naime, pored dostavne verzije razvijen je i kabriolet, koji je danas zbog malog broja proizvedenih primeraka vrlo tražena roba.
Yugo je iz godine u godinu postajao sve popularniji, a proizvodnja se zahuktavala. Konačno, došao je i biznis veka, kada je počeo izvoz u Ameriku. Od tog posla profitirali su i domaći kupci, jer je Zastava zbog izvoza u SAD bila primorana da poveća kvalitet automobila.
Rekordna proizvodnja zabeležena je 1989. godine, a onda priča kreće nizbrdo. Sa raspadom države, raspada se i lista kooperanata iz bivše Jugoslavije, pa umesto naslednika, proizvodnja Yuga se uz manje modifikacije i sve slabiji tržišni interes nastavlja i u novom milenijumu.
Yugo je preživeo sve udarce i izdržao sve do novembra 2008. godine kada je zaustavljena proizvodnja. Priča se da je poslednji primerak navodno prodat za 50.000 evra. Tokom 28 godina, proizvedeno je ukupno 794.428 primeraka, a u Ameriku je izvezeno oko 141.000 primeraka.
Kako piše Index.hr, sa vremenskim razmakom od nekoliko decenija, sve je više onih koji nostalgično gledaju na automobile Zastave. Objektivno gledano, bili su to solidni automobili, daleko bolji od istočne konkurencije, a koji su uspešno odradili svoj zadatak motorizacije stanovništva.