Fotografija na kojoj proslavljeni glumac Tihomir Stanić stoji zamišljeno ispred kordona policije na blokadi Starog savskog mosta danima se širi društvenim mrežama, deljenje iste broji se u hiljadama, a nastala je foto-aparatom Lazara Novakovića, fotografa i foto-reportera Glasa Šumadije.
Novaković se fotografijom bavi od 2007. godine, a deo je redakcije Glasa Šumadije od njenih početaka.
Na blokadu Starog savskog mosta došao je među prvima i zauzeo mesto sa još par kolega ispred kordona policije, ubrzo se stvorila gužva, i u jednom trenutku ugledao je Stanića.
- Video sam Stanića da je došao do tog policajca koji je tu bio u prvom redu kordona, i pošto sam u tom momentu bio na bankini, paktično malo iznad njih, video sam da on njima nešto objašnjava i pokazuje rukama, tako su nastale pomenute fotografije, kaže Lazar.
- Na različitim terenima mnogo je kolega fotografa i foto-reportera, navodi on, svi smo na istom mestu i svi fotografišemo istu situaciju, sada je samo pitanje ko će kako da prenese. Male nijanse čine fotografiju, objašnjava Novaković.
Iako su njegove fotografije prepoznatljive i hvaljene, Novaković skromno odgovara da nema neko tipično obeležje, ali da se trudi da fotografija ne bude klasična novinska, već da ima primese umetnosti: „Da ima dubine, žižne daljine između jednog predmeta i drugog ili osobe, u zavisnosti šta se sve nalazi u kadru”.
Kako je pratio brojne proteste, i domaće i inostrane, najveći utisak na njega su ostavile demonstracije žutih prsluka u Parizu.
- Svaki protest koji se ovde odigrao ili neka situacija koja je bila na ulici u Srbiji ima neki svoj značaj za mene, kaže Lazar.
Smatra da su neka čudna vremena nastupila, te da mu dokumentarnih i uličnih fotografija neće manjkati.
Fotografija na kojoj je Stanić tri dana neprestano se „vrtela” po X mreži i instagamu, a još jedna je, takođe, postala zapažena. Na njoj je jedan mladić zagledan u policiju, Lazar je uspeo da dođe do njega, te mu je obećao da će mu istu i uraditi za uspomenu.