JKP Šumadija o planovima Sektora signalizacije i javne rasvete za predstojeći period

Društvo

I pored visokih temperatura ekipe JKP Šumadija su na terenu. Uvedeno je fleksibilno radno vreme od 5 do 13 časova, tako da je ovaj model za sada prihvatljiv, rekao je Dragoslav Čairović, rukovodilac Sektora signalizacije i javne rasvete gostujući u emisiji Komunalni servis na RTK. 

Sva stara oprema zamenjena je novom, digitalnom, a dve trećine raskrsnica je pod daljinskim nadzorom i kontrolom rada. U narednom periodu planirano je da se sva oprema zameni novom.

Za obeležavanje horizontalne signalizacije koristi se atestirana boja, klase 56. To je boja koja se koristi i na državnim putevima. Do kraja jula završiće se obeležavanje svih linija vodilja, kao i pešačkih prelaza. U narednih mesec dana vršiće se obeležavanje parking mesta i autobuskih stajališta. Pred početak školske godine prioritetni radovi će biti u zonama škola.

Dinamika obeležavanja parkirališta je jednom godišnje na većini saobraćajnica, a u ulicama na kojima je loš kolovozi zastor potrebno je dva, ili tri puta ponoviti obeležavanje parking mesta.

Usporivači saobraćaja se postavljaju tamo gde je ugrožena bezbednost saobraćaja, na postojećim pešačkim prelazima, u zonama škola. Propisana brzina je 50 km/h iz razloga, da ako vozač uoči pešaka ima dovoljno vremena da zaustavi svoje vozilo. Kako bi se smanjio broj udesa i prekršaja u saobraćaju nije dovoljno samo kazniti učesnike u saobraćaju, već je potrebno i edukovati stanovništvo.

U okviru preduzeća formiran je zajednički Sektor, odnosno Službi signalizacije pridodata je Služba javne rasvete koja će uskoro preuzeti održavanje semafora. Planira se i uvođenje trosmenskog radnog vremena, pri čemu bi se od proleća do kasne jeseni u trećoj smeni obavljao najveći deo posla, ali još uvek ne postoje uslovi za to. Planirano je uvođenje dvosmenskog rada u sledećem mesecu.

Noćna smena u letnjem periodu bi bila idealna za zamenu sijalica, odmah bi moglo da se uoči koja sijalica ne radi, a nema ni gužvi u saobraćaju. Zbog niskih temperatura i loših vremenskih uslova u zimskom periodu se ne bi radilo u noćnoj smeni.

Očekuje se zamena postojeće rasvete, led rasvetom. Taj deo posla vodi Skupština grada, a ekipe JKP Šumadija samo asistiraju. Završen je kompletan popis sve postojeće rasvete u gradu i dostavljeni su spiskovi nadležnima, tako da će vrlo brzo biti postavljena led rasveta. Led sijalice imaju daleko duži vek trajanja, a i mnogo duži garantni rok. Izvršen je popis svih stubova javne rasvete kako na gradskom području, tako i na seoskom, a klasiranje se obavlja po prioritetima (stanje stubova i prioriteti linija).

Obeležavanje putnih pravaca na teritoriji grada Kragujevca van gradskog jezgra, na putevima ka selima radi Sektor signalizacije, a obeležavanje putnih pravaca na državnim putevima obavlja Preduzeće za puteve, koje pripada Putevima Srbije, odnosno Republici. Upravljač puteva je sada u okviru JKP Šumadija i saradnja sa njima je veoma korektna. U narednih par meseci izvršiće se projektovanje putne signalizacije, kako bi se u zimskom periodu izvršilo propisno obeležavanje.

Polomljeni saobraćajni znakovi se veoma brzo zamenjuju, a najbitnija je brzina informacije. U zavisnosti od vrste znaka i stepena hitnosti, odmah se reaguje i mogu se zameniti i van radnog vremena. Mostove koje su u vlasništvu Grada, održava JKP Šumadija (obeležavanje signalizacije, čićenje i zaštita od korozije, popravljanje mostovske ograde i sl.)

Postavljanje signalizacije u zonama škola veoma je važno. Završava se projekat zone OŠ Stanislav Sremčević (postavljeno je 8 ležećih policajaca, sva signalizacija propisana porojektima i standardima, znaci su sa fluorescentnom podlogom). Postavljeni su i zaštitni barijerni stubići kako bi onemogućili nepropisno parkiranje u zonama škola. Pre ove škole već je završeno nekoliko škola uz pomoć lokalne samouprave.

Raskrsnice su pod nadzorom i čim se primeti da nešto ne funkcioniše, rešava se odmah. Ako je manji kvar u pitanju, rešava se daljinski, a ekipama na terenu je potrebno 15 do 20 minuta za rešavanje većeg kvara.

Planovi u oblasti Sektora se odnose na: daljinski nadzor, kontrolu brzine vozila, unapređenje sistema, postavljanje detektora kamera u nekom budućem periodu, upravljanje radom semafora putem veštačke inteligencije koja će da meri opterećenost, što znači da neće postojati fiksni rad semafora, već će zavisiti od saobraćajnog opterećenja, a preduslov za to je izgradnja obilaznice zato što će tranzitni saobraćaj ići van grada.

Čairović je istakao da postoji i odlična međusektorska saradnja što se tiče obavljana poslova, ali i kada je neophodna razmena mehanizacije. Takođe, uputio je apel sugrađanima, vozačima i pešacima da povedu računa o ponašanju u saobraćaju i o poštovanju posojeće signalizacije da bi svima bilo bolje.

Izvor: InfoKg
Foto: JKP Šumadija
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.