Mnogo toga zavisi od svetlosti i gotovo se sve razrešava na planu svetlosti, na fotografijama Zorana Đorđevića. Njeni uplivi, ponekad u širokom mlazu, čas kristalno jasni i čisti, na čas prigušeni, difuzni, otkrivaju prirodu njegovih izazova i naših senzacija, u interakciji jednih sa drugima.
Čini se beskrajnim čekanje na pravi, jedinstven, kratak poput bleska, svetlosni zrak, koji će u prostoru promeniti tok stvari i započeti čarobnu igru, samo za retko uporne, pronicljive, strpljive tragače za savršenom slikom, poput Zorana Đorđevića. Poput fatamorgane, pojaviće se na njegovim fotografijama, nestvarno plava i tirkizno zelena kao lenjirom podvučena crta, krošnja drveta u iskričavo srebrnoj, oživele vlati sasušene trave, vertikala koja atmosferu deli na dvoje. Usmerena tako da akcentuje, izdvaja relevantne segmente, definiše oblike, otkriva detalje ili podjednakim intenzitetom drži pod kontrolom celovito jedinstvo prostora, svetlost je u ovom slučaju u službi umetnika, koji ume da je nađe, zarobi i upotrebi onako kako želi. Iz tog razloga, zahvaljujući poznavanju tehnike i nepogrešivom osećaju za likovnu koherentnost, umetnička fotografija je jedinstvena, a kada uključuje i boju kao deo realnosti, onda je još jasnije čime se i zašto približila slikarstvu i likovnim umetnostima.
Borba sa svetlošću, zahtevnija je uz prisustvo boje i to je još jedan izazov kome odoleva Zoran Đorđević. Njegov izbor je da zadrži pikturalnost predela, a da istovremeno izbegne šarenilo, koje može zavesti posmatrača svojom dopadljivošću, ali ne i dubinom smisla i karakterom pejzaža, čemu ovaj umetnik teži. Vrlo pažljivo ophođenje sa bojom, sada pod svetlima, svodi se na suženi spektar, na tonske gradacije, sa jačim kolorističkim vrednostima samo kada ti detalji u dodiru sa svetlošću preuzimaju ulogu nosioca kompozicije, kao u slučaju crvenih stolova u enterijeru. Prisustvo čoveka, bilo da je ono fizičko ili samo osećaj, takođe je neizostavni deo umetnosti Zorana Đorđevića, za koga je fotografija, pošto je savladao sve prepreke zanatskog, postala kategorija filozofskog i konteplativnog.
Zoran Đorđević (Kragujevac, 1959). Diplomirao na Pravnom fakultetu u Kragujevcu i na Jugoslovenskom institutu za novinarstvo u Beogradu, odsek za novinsku fotografiju. Član je FIPRESCI – Međunarodne organizacije filmskih kritičara. Jedan je od osnivača BELDOCS – Međunarodnog festivala dokumentarnog filma u Beogradu. Do 2015. radio je na Televiziji Kragujevac kao urednik filmskog i dokumentarnog programa i kao predavač za film u Studentskom kulturnom centru u Kragujevcu. Sada je na čelu Agencije za pružanje fotografskih usluga, „Limijerov snop“.
Karijeru umetnika fotografije započeo polovinom samdesetih kao saradnik listova, „Omladinske novine“, „Mladina“ (Slovenija), „Feral“, „Oko“, „Polet“ (Hrvatska), i „Pogledi“, u kojem je delovao i kao urednik fotografije. Od 1985. do 1995. radio kao urednik za fotografiju, film i video na poslovima propagande fabrike Zastava-Yugo automobili. Sarađivao je sa dizajnerskim i marketinškim službama BMW-a, FIAT-a, Yugo cars America i reklamnim agencijama sa područja Jugoslavije. Osvojio je značajne nagrade za fotografiju na prostorima bivše Jugoslavije, među njima i diplomu Anastas Jovanović, kao i nagrade na preko100 međunarodnih i domaćih salona umetničke fotografije. Ima zvanje majstor fotografije Foto saveza Srbije i titulu EFIAP (Exelence FIAP). Član je ULUPUDS-a i počasni član Društva za promociju analogne fotografije, „Kadar 36“ u Zagrebu.
Samostalne izložbe (izbor): Zoran Dordevic, Fotografijos parda, Kulturos centros Duseto, Lithuania 2019; Zoran Dordevic, Photographer, MC Gallery, New York City 2017; U kontra svetlu, Galerija FIAP-a, Novi Sad 2016; Klasično, Brestovac 2016; Split of time, Umetnička galerija Kumanovo, Kumanovo 2015, Elba i galebovi, Galerija Medicinskog fakulteta, Kragujevac 2013; Linije, Galerija Narodnog muzeja, Kragujevac 2012, Lines, Grosser Saal, Kirchgemeindehaus Hottingen, Asylstr. 36, Zürich 2011, Život je moj TV, Galerija savremene umetnosti, Smederevo, 2011; isto, Galerija 93, Beograd, 2011; Obični ljudi, Galerija Foto kino saveza Vojvodine, Novi Sad, 2009; isto, Galerija SKC-a, Kragujevac, 2008; Heroji, Kirchgemeindehaus Hottingen, Zürich, Switzerland, 2008; isto, Galerija delavskega doma, Hrastnik, Slovenija. 2008; Izrael na prvi pogled, Galerija SKC-a, Kragujevac, 1999; Fotografije, Galerija Doma omladine, Kragujevac, 1998; Čuvar tvojih snova, Galerija SKC-a, Beograd, 1998; isto, Galerija biblioteke Priština, 1995; Sudbine, Galerija foto kluba, Kragujevac, 1985.
Knjige: Čuvar tvojih snova (pesme Radmile Obradović i fotografije Zorana Đorđevića), Kraljevo : “Slovo”, 1992.
Zoran Đorđević – Monography, 2012.
Klasično, 2016.
Uvršten u: Fotografija kod Srba 1839–1989, Beograd : SANU-MSU, 1991.
Letopis Srpske fotografije 1839-2008, Beograd: Fotogram, 2009.
Almanah Foto-saveza Srbije, Beograd: Foto-savez Srbije, 2015.