U Kontakt galeriji SKC-a i Galeriji SKC-a, u utorak, 9. aprila biće otvorena izložba „Trágala perro” Gorana Jureše. Izložbu će otvoriti Ivona Fregl, istoričarka umetnosti.
- Subjekat duboko intimnih, autobiografskih radova snažnog ekspresivnog vizuelnog izraza koje Goran Jureša predstavlja u okviru izložbe „Trágala perro” je dekonstruisano ili rekonstruisano telo. U Jurešinim crtežima iz 2019. i 2020. godine telo je fragmentirano i stilizovano do apstrakcije, dok je na kasnijim radovima prisutan povratak figuraciji – muškom telu koje je uglavnom izolovano, dok se na autoportretima nalazi u prisustvu zeca (simbola straha). Sva tela su providna, te posmatrač može istovremeno da vidi i njihovu spoljašnjost i unutrašnji sadržaj. Kolažni radovi predstavljaju razlomljene ljudske figure u različitim akcijama, upućujući na umetnikova razmišljanja o rasparčanom telu koje je ipak pokretno i funkcioniše.
- Nužnost vizuelnog iskaza unutrašnjih osećaja Jureša uobličava energičnim gestualnim potezima i analitičkim istraživanjem emocija ili razloga njihovog nedostatka. Beznadežne, grube forme sirove snage definisane najčešće osnovnim bojama: crvenom, žutom, plavom, kao i crnom na beloj pozadini, dodatno naglašavaju jačinu i ekspresivnost izraza. Subjektivna osećanja ogorčenog umetnika koji posmatra današnje društvo rezultiraju duboko emotivnim umetničkim delima. Iako autobiografski, radovi uključuju i političke, socijalne i kulturne aspekte jer istražuju prirodu stradanja društva i kulture usred haosa beskonačne tranzicije… (Ivona Fregl, izvod iz teksta u katalogu izložbe).
Goran Jureša
Završio je osnovne i magistarske studije na Akademiji Umetnosti u Novom Sadu. Doktorat iz umetnosti odbranio je na istoj ustanovi. Zaposlen je kao redovni profesor na katedri za grafičko inženjerstvo na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu. U značajnija samostalna izlaganja spadaju izložbe Slikovna žrtva – slike, crteži i kolaži (2006-2014), (kustos Nikola Šuica) u Muzeju Savremene Umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, kao i izložba Slike i crteži (2004.) u Likovnoj Galeriji Kulturnog centra Beograda. Izlagao je na brojnim grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Radovi umetnika nalaze se u zbirci muzeja Savremene umetnosti Vojvodine, kolekciji Dražović i mnogobrojnim privatnim kolekcijama.
O njegovom radu objavljene su dve publikacije: Slikovna žrtva / The Pictorial Offering (Novi Sad: Muzej savremene umetnosti Vojvodine, 2014.) i Istorija čokolade / History of Chocolate, (Novi Sad: Bel Art Galerija / Beograd: Zvono Galerija, 2013.). O Jurešinom radu pisali su eminentni istoričari umetnosti uključujući Irinu Subotić, Jovana Despotovića, Nikolu Šuicu i Ivonu Fregl.