Izgradnja brze saobraćajnice „Vožd Karađorđe“ počinje na proleće

Društvo Ekonomija

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da će izgradnja brze saobraćajnice „Vožd Karađorđe“ početi na proleće sledeće godine, a da je procenjena vrednost investicije oko milijardu evra.

On je za „Večernje novosti“ istakao da će građevinska dozvola za pripremne radove biti izdata do 15. decembra, kao i da je od momenta kada je postao resorni ministar priprema tehničke dokumentacije za početak izgradnje ove saobraćajnice bila jedan od prioriteta.

Vesić je rekao da u ovom trenutku Vlada nije izabrala kompaniju koja će da gradi put „Vožd Karađorđe“ i dodao da je u toku proces izdavanja lokacijskih uslova koji će biti završen do 15. novembra.

  • Građevinsku dozvolu za pripremne radove izdaćemo do 15. decembra, a odobrenje za izgradnju prve faze ove deonice, od Čibutkovice do Orašca, dužine 45,8 kilometara donećemo 1. marta naredne godine, najavio je Vesić i dodao da će građevinska dozvola za izgradnju druge faze, od Aranđelovca do Malog Požarevca, biti izdata 1. aprila naredne godine.
  • Projekat za građevinsku dozvolu se završava tako da smo spremni, kako je predsednik Vučić najavio tokom posete Aranđelovcu, da počnemo izgradnju na proleće, rekao je on.

Vesić je rekao da je doneta odluka da se izgradnja brze saobraćajnice „Vožd Karađorđe“ podeli u dve faze i da je dogovoreno da se prvo završi urbanističko-tehnička dokumentacija za prvu fazu čija je dužina 82,71 kilometar, koja predstavlja vezu između dva auto-puta – „Miloš Veliki“ i Beograd – Niš.

Istakao je i da će Vožd Karađorđe proći kroz teritorije 13 opština i gradova, navodeći da počinje od Lajkovca, pa ide preko Lazarevca, Aranđelovca, Topole, Rače, Lapova, Velike Plane, Mladenovca i Sopota.

Zatim se, kako navodi, nastavlja ka Smederevskoj Palanci i prolazi i kroz delove opštine Ljig, Batočina i na kraju grada Kragujevca.

  • Ova deonica počinje u Čibutkovici u opštini Lazarevac, gde se spaja sa auto-putem „Miloš Veliki“, a zatim preko Orašca, Aranđelovca i Mladenovca do Malog Požarevca gde se spaja sa auto – putem Beograd – Niš, rekao je Vesić.

On je istakao da se na putu nalaze tri tunela duga 2.322 metra, 80 mostova čija je dužina 9.130 metara, 25 nadvožnjaka dugih 2.218 metara, kao i 42 pločasta propusta.

  • Potporne konstrukcije saobraćajnice su duge 5.386 metara, a imaće 13 denivelisanih raskrsnica, tri parkirališta i dva odmarališta, dodao je Vesić.

Ministar je naglasio da je celoj zemlji, a posebno Šumadiji, neophodan ovaj put, jer će obezbediti da Topola i Aranđelovac budu na oko tridesetak minuta od Beograda.

  • Ova brza trasa će dovesti do toga da se u ovom kraju razvija turizam, da imamo više investicija, da se šire lokalni biznisi i da se ljudi doseljavaju u Šumadiju jer je moguće živeti u Topoli i Aranđelovcu, a raditi u Beogradu. Zato je odluka predsednika Vučića da se gradi ova brza saobraćajnica pre svega odgovorna i u nacionalnom interesu pa sam siguran da ćemo u Vladi uspeti da pronađemo finansijska sredstva da realizacija ovog projekta počne, istakao je Vesić.

Nacrtom prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta za brzu saobraćajnicu „Vožd Karađorđe“ predviđena je trasa ukupne dužine 163,75 kilometara, a projektovana je za brzine od 100 kilometara na čas.

Put će imati dve fizički odvojene kolovozne trake, sa po dve saobraćajne trake, a planirana trasa predstavlja više saobraćajnih pravaca koji čine jedinstven sistem krstastog oblika sa pravcima pružanja sever-jug i istok-zapad.

Izvor: Tanjug, Top press
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.