- Završavamo koridore, to je važno za našu zemlju i nove investicije, i počinjemo gradnju novih. Sutra kreću radovi na izgradnji Koridora 11 od Preljine do Požege, na leto nas očekuje početak radova na auto-putu ka BiH od Sremske Rače do Kuzmina, kao i Moravskog koridora, veoma važnog za Srbiju jer će povezati Koridore 10 i 11 i velike gradove u centralnom delu zemlje, rekla je , izmedju ostalog, potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja, infrastrukture i gradjevinarstva Zorana Mihajlović, najavljujući za 18. maj svečano otvaranje južnog kraka Koridora 10.
Govoreći o infrastrukturnim planovima Vlade i budućem Moravskom koridoru, koji treba da poveže koridore 10 i 11, te velike gradove u centralnoj Srbiji, ministrka Mihajlović nije rekla da Šumadija i Kragujevac, za razliku od Kruševca, Kraljeva, Stopanje, Ćičevca i Varvarina i još nekih, prema njenim rečima, velikih gradova, neće biti ni blizu Moravskog koridora. Nije rekla ni da Kragujevac od Koridora 10 i dalje deli pet kilometara modernog puta, čija izgradnja traje već gotovo deceniju i po.
Prećutala je i to da se tih pet kiliometara auto-puta, ili puta prvog reda (sa četiri saobraćajne trake), koliko Kragujevac deli od veze sa Koridorom 10, još uvek ne gradi, iako su radovi na izgradnji te deonice, prema ministarkinoj najavi, trebalo da počnu još pre mesec i po dana. Kao tužna uspomena na tu njenu najavu i dalje, kod petlje na izlazu na Koridor 10 – kod Motela ”Košuta” – u ataru batočinske opštine, nedeljama već , kraj raskopane zemlje i nešto nasutog tampona, stoje dva besposlena bagara.
To Potemkinovo selo gradilišta bi, valjda, trebalo da “pokrije” još jedno neispunjeno obećanje resorne ministarke o skorašnjem završetku moderne saobraćajnice od Kragujevca do Koridora 10. Naravno da potpredsednica Vlade i resorna ministarka ništa nije rekla ni o tome da bi Kragujevac, ako jednog lepog dana bude povezan sa Koridorom 10, kao privredni, administrativni, obrazovni i zdravstveni centar kojem gravitira više od dva miliona ljudi iz centralne i zapadne Srbije, te Sandžaka i severa Kosova, trebalo da ima konekciju i sa Koridorom 11, čija izgradnja na deonici Preljina – Požega upravo počinje.
Ministarka Mihajlović ništa o svemu rečenom nije govorila, jer je niko ništa o tome već odavno i ne pita. Svojevremeno joj je, raspitujući se o mogućnostima za povezivanje Kragujevca sa koridorima 10 i 11, pisao nekadašnji direktor kragujevačke Direkcije za urbanizam Aleksandar Rudnik Milanović, koji je, u medjvremenu, smenjen sa te funkcoije. Novi direktor te direkcije nije iz Kragujevca, već iz Novog Sada (!?), pa ga povezivanje Kragujevca sa modernim evropskim saobraćajnicama, najverovatnije, zanima kao lanjski sneg. Rukovodstvo grada, na čelu sa gradonačelnikom Radomirom Nikolićem, na ovu temu, javna je tajna, “tamo gde treba” ne sme ni da šukne, pošto vrhu aktuelne vlasti u Srbiji, pre svega predsedniku države Aleksandru Vučiću, Kragujevac i Šumadija, kako se čuje, nikako nisu po volji.
Nije tajna, nadalje, ni da deo bivše vlasti očekuje da je upravo predsednik Srbije i Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić vrati na vlast u Kragujevcu, i da, stoga, kako se špekuliše, izbegava da “nezgodnim” temama i pitanjima iritira onoga od koga toliko očekuje. Novoformirane stranke i pokreti mahom se bave komunalnim temama (uredjenjem parkova i igrališta, prebrojavanjem udarnih rupa na lokalnim putevima i ulicama…), dok se nestajanjem Šumadije i Kragujevca sa infrastrukturno – investiciono – razvojne mape Srbije i jugoiastočne Evrope, u Šumadiji i Kragujevcu, više ne bavi – niko.
Nesposobnost tatinog sina je epskih razmera. Znači zaslužuje reizbor.
Bravo za novinara Radovanovića. Mada mogao malo da proširi temu i obrazloži zašto u JP urbanizam nemaju vremena da pišu ministarki, jer koliko je javnost obaveštena u toku su reforme u javnim preduzećima i tu je otpušteno 15 inženjera i tehničara da bi se uštedele pare gradjana Kragujevca. Razlika od uštede je ubačena u Izmenu Programa poslovanja na zadnjoj sednici Skupštine grada za konsuktanstke usluge , ugovore o delu , novac za udruženja i reprezentacije u iznosu od 12.000.000,00 Direktor tog preduzeća je iz NS kojeg je Nikolić lično pozvao i tako spasao Kragujevac, jer u našem gradu nema inženjere da vode to preduzeće, ali se sa pametnom politikom rukovodjenja angažuju konsultanti i ugovorci i tako čuva inženjerska čast grada a možda će angažovati i neke stručnjake koji znaju i smeju da napišu zahtev za obilaznicu.
Zorana je dala izjavu da počinje obilaznice u Kragujevcu 2015. https://www.blic.rs/vesti/ekonomija/mihajlovic-radovi-na-obilaznici-oko-kragujevca/cpr47kp, pa dok ne stigne novac u grad , bolje je da se grad fokusira na reforme u javnom sektoru. Ipak se rezultati konsultanskih usluga i ugovora o delu odmah vide. Sad kad se u Srbiji svima delkaju milioni , i stotine miliona, ministrka Zorana izjavi na B92 da će svi važni gradovi ubuduće biti povezani sa korodorom XI a nas nepomenu. Vidi se iz aviona da dok je Radomir Nikolić na čelu Kragujevca nećemo i dalje biti važni ali i da on neće da da ostavku jer je sigurno isplativije biti gradonačelnik nego raditi na šalteru u Srbijagasu !
Dobro je i da je naš gradonačelnik Radomir Nikolić postavio inženjere iz Zastave Kamiona u Nadzorni Odbor u tp preduzeće JP Urbanizam . Mada nije po Zakonu jer nisu 3 godine radili u preduzeću koje je iz iste delatnosti. Ima čovek viziju i na vreme razmišlja ko će da napiše pismo ministarki da se kupi kamion u tom preduzeću, kako bi se sve rupe po gradu zakrpile na vreme i tako urbanizovao grad Kragujevac.
Plata direktora u tom JP Urbanizam kako piše u materijalu Skupštine grada je skromna i u skladu sa reformama i iznosi 300.000,00 mesečno (fiksna plata 100.000,00, dnevnice od NS do Kraguejvca 100.000,00 i restoranske usluge 100.000,00) štedi se i na zvanjima jer direktor nije inženjer nego geograf. Bravo gradonačelniče care i šampione, da te nema ko bi tako štedeo pare gradjana kao ti . Pusti ti Zoranu i njen asfalt, reforme i ušrede u javnim preduzećima u Kragujevcu su najbitnije !