Prezentacija Generalnog projekta, sa prethodnom studijom opravdanosti državnog puta prvog reda „Vožd Karađorđe“, predstavljena je juče u Kragujevcu. Nakon Topole, predstavnici Instituta za saobraćajnice i geotehniku, Građevinskog fakulteta iz Beograda, projekat su prezentovali čelnicima Grada.
- Izgradnja državnog puta prvog reda ”Vožd Karađorđe”, kao savremenog putnog pravca, od strateškog je značaja u povezivanju lokalnih samouprava, za ravnomeran održivi regionalni razvoj, ekonomsku valorizaciju čitave teritorije, kao i za povećanje zaposlenosti i standarda kroz nove investicije, i predstavljao bi najbržu vezu Istočne Srbije sa Centralnom i Zapadnom Srbijom i Koridorima E-75 i E-763, stoji u saopštenju Grada.
Kako se dalje navodi u saopštenju, za grad Kragujevac, su od izuzetnog značaja vezne saobraćajnice grada na koridor.
- Posebno veza Kragujevac – Topola/Aranđelovac, kao i njen produžetak ka Mladenovcu i Malom Požarevcu, u rangu brze saobraćajnice sa četiri saobraćajne trake, čime bi se stvorili uslovi za ostvarivanje višegodišnje tendencije grada Kragujevca da se “istorijskom”, ujedno i najkraćom vezom, na kvalitetan i bezbedan način poveže sa Beogradom, rekli su predstavnici grada.
Ipak, za „istorijsku“ vezu se baš i ne slažu svi. Podsetićemo još jednom da su predstavnici Građevinskog fakulteta iz Beograda, projekat izgradnje auto-puta „Vožd Karađorđe“ predsavili prošle nedelje u Topoli. Za razliku od Kragujevca, koji ih je očigledno dočekao široke ruke, predstavnici Topole tvrdili su tada da je sadašnja trasa „Vožda“, gotovo besmislena. Ali i da slično mišljenje sa njima dele i projektanati.
- Projektanti su sa Gradjevinskog fakulteta i sami zbunjeni jer niti ovaj kraj ima saobraćaja naročito u pravcu Topola-Rača za bilo kakav auto-put, niti je ikome jasno zašto se tako ogromnom saobraćajnicom cepa jedna istorijska celina srce Šumadije Orašac-Oplenac, napisao je tada na svom Fejs nalogu, opštinski većnik za infratrukturu, Dragan Jovanović. I dodao, „Čemu pun profil auto-puta kroz Aranđelovac i Topolu? Iskreno, to ni projektantima nije najasnije, ali oni imaju naručen posao od strane koridora Srbije.“
Ipak Kragujevac, ili bar njegovi predstavnici na čelu sa gradonačelnikm Nikolom Dašićem, gradskim urbanistom Ivanom Radulovićem, pomoćnikom grada za realizaciju kapitalnih investicija, Aleksandrom Miloševićem, kao i predstavnicima javnih preduzeća „Urbanizam“ i „Putevi“, ali i MIND Grupe, koji su juče prisustvovali prezentaciji, deli potpuno drugo mišljenje.
- Realizacijom autoputa “Vožd Karađorđe” i kvalitetnih veznih saobraćajnica sa najvećim urbanim centrima u okruženju, ostvarila bi se sigurnija saobraćajna veza Istočne, Zapadne i Centralne Srbije sa Beogradom i Vojvodinom na severu (i dalje sa centralnom i zapadnom Evropom), kao i sa južnim delovima Republike ( i dalje sa Makedonijom, Bugarskom i Bliskim istokom). Ostvarenom vezom ovog autoputa sa trasom autoputa E-763, Beograd – Južni Jadran, ostvarila bi se najkraća veza sa Crnom Gorom, a preko luke Bar i sa južnom Italijom, pomorskim lukama Jadrana i Sredozemlja, poručili su prisutni čelnici Grada.
Predsednik opštine Topola, Igor Petrović, prilikom sastanka predstavnika Topole sa projektantima rekao je da je nakon predstavljanja projekta došlo do predloga određenih izmena, koje će biti razmotrene. Kakva će dalja biti sudbina „Vožda“ i hoće li „posvađati“ ili „ujediniti“ Šumadiju, sačekaćemo do konačne realizacije.
Ono kada na karti flomasterom povlačiš linije, a sad neko tu treba da protera autoput. I dalje mi nije jasno zašto taj projekat mogu da gledaju samo umni predstavnici naroda, a ne i narod koji na kraju to sve plaća.
Jel ovo neka skrivena kamera? Topola dobila autoput a mi ga kao ocenjujemo… a za nas u planu 4 brze trake od Lapova do Čačka a mi ćutimo i klimamo glavom kad dodje ministar Moma, ili sedimo oko njega kad mu trebaju ikebane i ne tražimo auto put !!! Njihov auto put se zove po Karadjordju ! A naše brze trake nazvali po Gruži kao da reka Gruža teče ka Lapovu i Velikoj moravi ili je možda Gruža mesto čuvenije od Kragujevca ! Da su naš bar nazvali Lepenički koridor jer ga prati 2/3 Lepenice na pravcu od Lapova do Čačka , nego se neko zezao i dao mu ime Gružanski, samo da ne bude nešto vezano za Kragujevac ! A naš gradonačelnik šatro mudro gleda ka Karadjordju i Topolskoj mapi i hvali je samo zato što je topolci kude ! KOJE KUDE kad na 200 godina od osnivanja Kneževine u Kragujevac dodju samo državni sekretari ili kad za 100 godina od smrti Kralja Petra I, dodje samo Darija I , tolko o tome kolko mi cenimo našu istoriju, zato i ne čudi da se koridor umesto Lepeničkog ili Šumadijskog zove Gružanski !!!
Priče, priče, priče . Kragujevcu je daleko pre svega neophodna obilaznica. Takođe neki kvalitetniji prilaz do Fiata. Zatim rešenja u samom gradu najpre kod male vage i medicinske škole.