Harmonija različitosti: 17. međunarodni pozorišni festival Joakimfest

Grad Kultura
  • Festivali su pre svega namenjeni publici, ali ne smeju podilaziti njenom ukusu, treba i da edukuje, rekao je Miroslav Radonjić, selektor ovogodišnjeg programa međunarodnog pozorišnog festivala 17. Joakimfesta.

Miroslav Radonjić i Mladen Knežević, direktor Knjaževsko-srpskog teatra, predstavili su odabir predstava na Joakimfestu koji će biti održan od 7. do 12. oktobra ove godine.

Kako je Radonjić objasnio program je sastavljen od predstava u skladu sa osnovnim idejama festivala i onim što je aktuelno u regionu. Premda nijedna selekcija nije idealna, potrudio se da isključi lični senzibilitet, a da uvrsti nešto što je relevantno i reperezentativno za naše pozorište danas.

Na ovogodišnjem programu festivala međunarodnog karaktera našle su se predstave:

Neverbalno-vizuelna senzacija koja preispituje odnos književnosti, slikarstva i pozorišta „Živi pesak“ po motivima stvaralaštva Otoa Tolnaija i Pala Petrika u režiji Kinga Mezei, u koprodukciji Narodnog pozorišta Subotica, Pozorišnog udruženja Novem i Regionalnog kreativnog ateljea Kanjiža.

Jugoslavija, moja otadžbina“ Gledališča Koper iz Slovenije, Pozorišta Prijedor Republika Srpska – Bosna i Herzegovina i Fondacije „Fridrih Ebert Stiftung“ po romanu Gorana Vojnovića „Jugoslavija, moja dežela“ u režiji Marka Misirače, a na dramatizaciji radili Ivan Velisavljavić i Aleksandar Novaković.

Po motivima drame „Porodična skupštine“ španske spisateljice Kristine Klemente, na ovogodišnjem festivalu naći će se duhovita predstava „Skupština“ Gradskog pozorišta Jazavac iz Banja Luke, Republika Srpska – Bosna i Hercegovina. Adaptaciju je radila Ivana Stjepanović, dok režiju potpisuje Ivan Plazibat.

Autorska adaptacija Branislave Ilić „My name is Goran Stefanovski“, u režiji Branislava Mićunovića, obuhvata sedam tekstova jednog od najznačajnijih jugoslovenskih i makedonskih dramskih pisaca – Gorana Stefanovskog. U Radonjićevom objašnjenju stoji da su sjajni glumci Dramskog teatra Skoplje iz Severne Makedonije, zajedno sa emotivnom muzikom Vlatka Stefanovskog i efektnom scenografijom Aleksandra Denića neizostavne komponente ove predstave.

Predstava Ateljea 212 iz Beograda „Pristanak“ u režiji Nebojše Bradića. Ovo je srpska praizvedba melodramskog, crnohumornog, intimnog i znalački napisanog teksta engleske autorke Nine Pejn, kako je navedeno u objašnjenju odabira na ovogodišnjem Joakimfestu.

Predstava Nikšićkog pozorišta „Boing-boing“ u režiji Rastislava Ćopića biće izvedena u čast nagrađenih.

  • Razmišljajući o predstavama koje su konkurisale za 17. izdanje festivala, nisam previše insistirao na određenom konceptu ili zajedničkom imenitelju, što je rezultiralo selekcijom čiji bi moto mogao da glasi: Harmonije različitosti. Ono što svakako jeste zajedničko za sve selektovane predstave ogleda se u tome da svaka od njih počiva na dramaturški suvereno postavljenim aktuelnim pričama , koje nas se duboko tiču, bez nepotrebnih „izleta“ u banalnbu sferu dnevne politike – stoji u objašnjenju Miroslava Mikija Radonjića.

Na konferenciji za medije bilo je reči i o finansijskim i organizacionim problemima koji su sastavni deo svakog festivala, ali se na njih gleda kao na kreativne izazove. Mladen Knežević, direktor Knjaževsko-srpskog teatra, potvdio je pomoć koju Festival dobija od Ministarstva i Grada koja je u skladu sa njihovim zahtevima, ali naveo da uvek može više i bolje.

Što se tiče nove pozorišne sezone i dalje budućnosti, direktor Knjaževsko-srpskog teatra je najavio saradnju sa Jugom Đorđevićem i Gorčinom Stojanovićem.

Tekst i fotografije: Sofija Jevremović
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.