Dominantan izvor aerozagađenja od 1975., od kada se prate ovi parametri, u Kragujevcu tokom cele godine je saobraćaj, a u zimskom periodu gradska energana i 25 odsto domaćinstva koja se greju na ugalj i drva. Smanjenje aerozagađenja korišćenjem klimatski održivih sredstava javnog prevoza i uspostavljanja zone niske emisije u Kragujevcu, tema je o kojoj su na radionici u JP „Urbanizam“ razgovarali eksperti iz Nemačke, pratktičari umreženih gradova koje je osnovao GIZ sa predstavnicima Fakulteta inženjerskih nauka, Instituta za javno zdravlje, Centra za urbanu mobilnost, Stalne konferencije gradova i opština i kragujevačkim ekolozima, arhitektama i urbanistima.
Dominantan izvor aerozagađenja od 1975., od kada se prate ovi parametri, u Kragujevcu tokom cele godine je saobraćaj, a u zimskom periodu gradska energana koja radi na ugalj i 25 odsto domaćinstva koja se takođe greju na ugalj i drva. Ali nije samo grejanje problem. Merenje suspendovanih čestica pokazalo je da veliki problem zagađenja vazduha tokom cele godine predstavlja saobraćaj. Kroz širi centar Kragujevca odvija se tranzitni saobraćaj, koji će jednim delom biti rešen Severnom obilaznicom, a dodatni problem je veliki broj vozila, a relativno uzane ulice, zbog čega dolazi do preopterećenja u saobraćaju, a samim tim i povećanog aerozagađenja.
Hagen, grad u Nemačkoj, po broju stanovnika i topografskom položaju kao bitnom faktoru aerozagađenja, veoma je sličan Kragujevcu. Zdraviju sredinu svom stanovništvu obezbeđuju jačanjem javnog gradskog prevoza, uvođenjem sistema zajedničke vožnje vozilima i korišćenjem bicikala, naročito danas kada su dostupni i električni bicikli koji olakšavaju korišćenje i smanjuju napor na uzbrdicama.
I grad Hajdelberg ulaže velike napore da stimuliše sistem elektrovozila, elektromobilnosti i pešačenja u čemu imaju podršku Savezne vlade Nemačke. Imajući u vidu da većinu stanovništva čine studenti koji pešače, ulažu dodatne napore da motivišu okruženje i sve one koji u Hajdelberg dolaze kolima.
„Imamo priliku da u pogledu zaštite životne sredine, saobraćaja, planiranja i urbanističkih rešenja primenimo najnovije trendove u svetu, odnosno vidimo kako i na koji način naš grad može da povećava urbane i javne prostore namenjene građanima a ne automobilima. U tome nam je potrebno potpuno razumevanje i nas kreatora i predlagača tih rešenja i politika koje grad vodi, bilo da je reč o politici zaštite životne sredine, regulacije saobraćaja ili kaznenoj politici, rekao je Dragan Dunčić, direktor JP „Direkcija za urbanizam“.