Radovi na izgradnji poslednje deonice moderne saobr aćajnice, sa četiri saobraćajne trake, kojom Kragujevac treba da bude povezan sa Korodorom 10, jesu počeli,potvrdjeno je listu DANAS i Glasu Šumadije u Preduzeću za puteve (PZP) Kragujevac, kojem je poverena gradnja te deonice.
List DANAS i Glas Šumadije danas su izvestili da su kod petlje na izlazu na Koridor 10, kod motela “Košuta”,ovih dana nasute velike količine tampona koje bageri i radnici razvlače po trasi druge kolovozne trake konekcije Kragujevca sa Koridorom 10, kroz naselje Batočina.
Direktor PZP Kragujevac Ljubiša Živković kaže da su radovi na toj deonici „počeli parcijalno“, a da su nadležni , u medjuvremenu, „počeli da razmišljaju o drugačijem rešavanju problema naplatne rampre“ kod izlaza na Koridor 10.
-Počeli smo da radimo prema jednom projektu, ali sada ima zahteva da se naplatna rampa proširi, zbog čega se radi nova projektna dokumentacija. Zato ćemo, kako nam je javljeno iz resornog ministarstva, sa radovima na izgradnji te deonice, prema novom projektu, zvanično da počnemo 1.jula, rekao nam je
Živković .
Deonica čija je izgradnja upravo počela, poslednji je deo moderne saobraćajnice, nezvanično-puta, od Kragujevca prema koridoru 10, koji u dužini od oko pet kilometara prolazi kroz naselje Batočina. Do sada je izgradjeno oko 20 kilometara te saobraćajnice od Kragujevca do ulaska u Batočinu, i taj deo puta je, nakon insistiranja i lista DANAS, u saobraćaj pušten u oktobr u 2017., kada je dobio privremenu upotrebnu dozvolu od godinu dana. Osnovano se pretpostavlja da je, u oktobr u prošle godine, dobio i stalnu upotrebnu dozvolu.
Poslednja deonica koja se upravl gradi, a čija izgradnja će, zbog promene projekta, zvanično da startuje 1.jula, prema oficijelnoj najavi iz Ministarstva gradjevinarstva, infrastrukture i saobraćaja, treba da bude završena do kraja godine. Prema ugovoru države Srbije sa Fijatom, trebalo je de bude gotova do početka proizvodnje prvog novog Fijatovog modela u Kragujevcu, koja je startovala još u julu 2012. godine. Rokovi za završetak izgradnje tog puta potom su odlagani iz godine u godinu, da bi se stiglo do kraja tekuće 2019. Da li će koncem ove godine zaista da bude završena, ostaje da se vidi.
Vredno pomena je da se, za razliku od nekih drugih saopbraćajnica u Srbiji, na projektovanju i izgradnji konekcije Kragujevca sa Koridorom 10 baš štedelo. Tako je prvobitno najavljivani auto-put Kragujevac – Koridor 10, tokom gradnje, postajao brzi ili put prvoga reda, sa četiri saobraćajne trake, doduše, ali bez zaustavne trake, i sa kružnim tokom, umesto saobraćajne petlje u dva smera, u ataru batočinske opštine.
Šumadinci mu i takvom kakav je do sada napravljen ne nalaze velike mane, samo još da konačno, dvanaest godina od početka izgradnje, bude i završen.
Pise:Zoran Radovanović