FIJAT NE ODUSTAJE OD KRAGUJEVCA

Društvo Ekonomija

Kragujevačka fabrika automobila ima budućnost, sudeći prema poslednjim informacijama iz Italije.

Iako se dosta spekuliše o tome koliko će FIAT da se zadrži u Šumadiji s obzirom na pad prodaje modela 500L, gigant iz Torina nema nameru da se tako lako odrekne kragujevačkog pogona. U Kragujevcu se od 2012. proizvodi mini-ven 500L, u nekoliko verzija kao što je produžena sa sedam sedišta.

Međutim, uprkos postojanju „terenskog“ Trekking modela, 500L nastavlja da gubi kupce, što zbog godina, što zbog sve manje popularnosti MPV segmenta. Ipak, italijanski mediji prenose da FIAT planira da pojača proizvodnju u Kragujevcu čiji je kapacitet 200.000 jedinica godišnje. Nastaviće da investira u Srbiju pre svega jer je radna snaga jeftinija od italijanske, a da bi ostao konkurentan na tržištu, razmatra uvođenje novog modela na proizvodne trake. O tome se spekulisalo još jesenas, kada se pominjao model FIAT 601, SUV B segmenta baziran na ugašenom modelu Punto.

Međutim, u međuvremeno se pokazalo da 500L više nije isplativ, pa su u Torinu došli na ideju da ovaj monovolumen pretvore u krosover. Bio bi to manji SUV, dužine 4,15-4,20 metara, koji bi bio pozicioniran ispod modela 500X, a osim standardnog benzinskog i dizel pogona dobio bi i hibridnu tehnologiju.

FIAT bi bazirao krosover 500L na kompaktnom modelu Tipo, tačnije njegovoj restilizovanoj verziji koju je turska fabrika Tofaš najavila za 2021. To znači da bi kupci mogli da biraju između FireFly 1,0-litarskog benzinskog motora u verzijama sa 100 i 120 KS, te dizela u varijantama 1,3 sa 95 KS i 1,6 sa 120 KS.

Što se tiče hibrida, verovatno bi bio zasnovan na 1,0-litarskom FireFly motoru sa ukupnom snagom 80-85 KS. Međutim, krosover verzija 500L bi mogla da ima i još snažniju hibridnu verziju od 180 KS, možda čak i pod Abarth brendom. Proizvodnja bi počela krajem 2020, a prodaja na leto 2021, posle prolećne premijere u Ženevi.

Italijanski mediji spekulišu da bi cena krosover verzija 500L bila oko 18.000 evra.

Tagovi:

1 thoughts on “FIJAT NE ODUSTAJE OD KRAGUJEVCA

  1. Nesposobnost menadzera Fiata je legendarna. Umesto da natovare ove mučenike za minimalac da rade svi u 3 smene šta god, oni gase proizvodnju. Sačuvaj bože.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.