Kompanija za proizvodnju automobila „Fiat Krajsler“ je saopštila u četvrtak da, iako izbijanje epidemije virusa u Kini zasad ne predstavlja neposredni poslovni rizik, proizvodnja u „jednoj evropskoj fabrici“ može biti pogođena ako se ne obnovi snabdevanje delovima iz Kine.
Kompanija je saopštila da je identifikovala „jednu evropsku fabriku“ u kojoj bi proizvodnja mogla biti pogođena u naredne dve do četiri nedelje ukoliko kineski lanac snabdevanja i dalje bude blokiran zbog epidemije virusa.
Ta poslovna italijansko-američka grupa je saopštila da „prati situaciju i razvija planove za vanredne situacije da bi podržala svoju globalnu proizvodnju“.
Generalni direktor „Fiat Krajslera“ Ričard Palmer je na konferenciji za analitičare rekao da „od danas potencijalni uticaj koronavirusa nije kvantitativno merljiv“.
Američko-italijanski proizvođač automobila je to objavio povodom izveštaja da je imao rekordan profit u četvrtom kvartalu 2019, koji je povećan za više od jedne trećine neočekivano velikom prodajom kamioneta „Ram“ u Sjedinjenim Državama.
„Fiat Krajsler“ koji je u procesu spajanja s nekadašnjim francuskim rivalom „PSA Pežo“, izvestio je o neto-dobiti u poslednja tri meseca 21019. godine od 1,58 milijardi evra, dok je godinu dana ranije imao 1,17 milijardi evra neto-dobiti.
Izvršni direktor Majk Menli nazvao je 2019. godinu „istorijskom i glavnom godinom na mnogim frontovima“.
Naveo je ojačani finansijski položaj, ključna ulaganja u proizvode i skoro 50 milijardi američkih dolara sporazuma o spajanju sa „PSA Pežoom“, koji će biti zaključen do kraja 2020. ili početkom 2021.
Odeljenje „Fiat Krajsler“ u Severnoj Americi je prijavilo rekordno visoku prilagođenu zaradu pre oporezivanja i amortizacije od preko dve milijarde evra.
Na osnovu rezultata, oko 44.000 zaposlenih u SAD koje predstavlja Ujedinjeni sindikat radnika automobila dobiće bonus od po 7.280 dolara. Tako će ukupno dobiti 36.000 američkih dolara dobiti tokom decenije.
Zarada Amerikanaca zaposlenih u „Fiat Krajsleru“ je u kontrastu s gubicima u fanrikama te frime u Aziji, u proizvodnji luksuznih automobila „Maserati“, kao i u Evropi i na Bliskom Istoku gde je opala dobit.
Izvan Severne Amerike, samo pogoni „Fiat Krajslera“ u Latinskoj Americi su doprineli povećanju kvartalnih profita, za 9,0 odsto, na 135 miliona evra.
Ipak, 2019. godine je isporuka u celini opala za 9,0 odsto, na 4,4 miliona jedinica, za šta je „Fiat Krajsler“ rekao da je posledica smanjenja zaliha dilera u Severnoj Americi i „Maseratija“, što će i jedno i drugo porasti ove godine.
Isporuke vozila su pogođene i nižim pošiljkama zajedničkog preduzeća u Kini, a posledica su i obustavljanja proizvodnje modela u Evropi „Punto“ i „Alfa Romeo Mito“.
Menli je rekao da bi spajanje s „PSA Pežoom“ trebalo da pomogne ubrzavanju planova za preokret poslovanja u Evropi, gde „Fiat Krajsler“ kreće da obnovi svoju ostarelu ponudu modela lansiranjem ove godine novog „Fiata 500“, kao i „plug-in“ hibridnom verzijom modela „Jeep Compass“ i „Jeep Renegade“.