FIJAT I RENO MOGU DA OSVOJE SVET, ALI ŠTA SA SRBIJOM?

Društvo Ekonomija

Predloženo udruživanje Fijat Krajsler Automobila (FCA) i Renoa mogla bi da dominira svetskom industrijom automobila, ali uspeh ovog plana nije zagarantovan, piše list Njujork Tajms.

Fijat je ove sedmice ponudio Reno Grupi spajanje koje bi rezultovalo nastankom trećeg najvećeg proizvođača automobila na svetu sa 8,7 miliona prodatih vozila godišnje.

  • Udružena kompanija bila bi svetski lider u automobilskoj industriji koja se brzo razvija, navodi se u saopštenju Fijata.

Kako piše Njujork Tajms, Fijat i Reno bi zajedno sa japanskim Nisanom, koji je sada u partnerstvu sa Renoom, mogli da „vladaju svetom“. Zajedno bi mogli da postavljaju uslove dobavljačima, pokriju planetu prodavnicama i troše više od konkurencije na razvoj novih tehnologija, navodi ovaj list.

Generalni direktor Nisana Hiroto Saikava već je izjavio da ne vidi „nikakve loše strane“ u predloženom udruživanju.

Fijat je saopštio da bi spajanje sa Renoom uštedelo pet milijardi evra godišnje zbog toga što bi dve firme delile cenu razvoja novih tehnologija i vozila.

Međutim, postoji više prepreka uspešnom sprovođenju ove ideje, prema pisanju Njujork Tajmsa. Ovaj list navodi da udruživanja u autoindustriji obično propadaju, uz častan izuzetak samog Fijat Krajslera.

Takođe, uprkos mlakom odobravanju plana od strane Nisana, odnos japanskog proizvođača sa svojim partnerom Renoom je zategnut već duže vreme, a ovaj dogovor može da bude kap koja će preliti čašu i rasturiti partnerstvo.

Na kraju, Njujork Tajms piše da su potencijalne dobrobiti od predloženog udruživanja „prenaduvane“.

FCA je obećala da bi plan bio sproveden bez zatvaranja i jedne fabrike, međutim radnici u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu već sada su zabrinuti zbog, kako kažu, najavljenog slanja na plaćeno odsustvo od 90 dana.

Slanje na plaćeni odmor radi usklađivanja proizvodnje sa potražnjom redovna je praksa u FCA Srbija.
Samostalni sindikat te fabrike saopštio je da su radnici razgovarali sa premijerkom Srbije Anom Brnabić o budućnosti te firme, u kojoj država ima 33 odsto vlasništva, ali nakon sastanka nisu rekli ništa konkretno.

  • Usled najavljenog transformativnog spajanja FCA sa kompanijom Reno (Renault) na globalnom nivou, mora se dati prostora za završetak pregovora sa nastavkom aktivnosti Vlade i same premijerke prema kompaniji oko iznalaženja rešenja u interesu zaposlenih u FCA Srbija, saopštio je sindikat.

Prema navodima medija, ugovor o subvencijama između Vlade Srbije i Fijata istekao je na jesen prošle godine, a država je Fijatu isplatila 120 miliona evra od 2013. do 2017. godine.

Prema podacima Agencije za privredne registre u kragujevačkoj fabrici je radilo više od 2.300 zaposlenih u 2017. godini, poslednjoj za koju trenutno postoje podaci. Dve godine ranije taj broj je bio veći za hiljadu radnika.

Izvor: Nova ekonomija
Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.