bataveljic 2018 flajer.cdr

FIĆA FEST U KRAGUJEVCU

Društvo Grad

U subotu (23. jun), u 11 časova, u Velikom gradskom parku, pored fontane „Ranjenik“, biće otvoren četrnaesti „Fića fest“. Manifestaciju organizuje Klub ljubitelja Fića iz Kragujevca, u saradnji sa Gradskom turističkom organizacijom „Kragujevac“, a pod pokroviteljstvom Skupštine Grada. Manifestacija je dobila karakter regionalne, jer ljubitelji i vlasnici Fića stižu iz cele Srbije, Makedonije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Austrije i Švajcarske. Svi učesnici manifestacije, dobiće priznanja kragujevačkog „Udruženja ljubitelja fića“, a po rečima njihovog predsednika, Slavoljuba Bataveljića, svi su i pobednici, jer su vozeći Fiće pobedili i vreme.

U prepodnevnim časovima, od 10 do 11:00, Fiće će biti dovezene i parkirane od ulaza u Veliki park, do fontane i oko nje, gde će ostati do polaska na defile koji će voziti kroz Šumarice. Svečano otvaranje „Fića festa“ je u 11 časova, nakon čega sledi prigodan program, a posetioci mogu da razgledaju sve izložene modele i razdovaraju sa vlasnicima, koji mnogo rada, vremena i mašte ulažu u opremanje svojih „ljubimaca“.

Klub ljubitelja Fića trenutno ima oko 250 registrovanih članova iz Srbije i različitih zemalja Evrope i sveta. Prema informacijama, jedan Fića je pre dve godine u otputovao za Čikago i tamo se vozi, a pre toga jedan je otišao u Skandinaviju i jedan u Pariz.

Kultno Zastavino vozilo, u junu 2015. proslavilo je 60 godina od izlaska prvog fiće sa fabričke trake, a ne proizvodi se već 30 godina, pa ga vlasnici popravljaju i dorađuju, uglavnom ručno, snalazeći se za delove. Na ovim okupljanjima mogu se videti Fiće svih modela, generacija i boja, sa najraznovrsnijim, originalnim, idejnim rešenjima, primenjenim na karoserije i motore. U svetu nije poznato da se neko vozilo u nepromenejnom obliku vozi više od 60 godina, obzirom da savremene kompanije uglavnom jednom godišnje prave nove modele, da bi udovoljili potrebama potrošačkog društva. Ali slogan za ovo večno vozilo glasi „Fića se voli, sve ostalo se vozi“.

U vreme kada je Fića počeo da se proizvodi, u čitavoj staroj Jugoslaviji, apsolutno je bio „svačije prvo vozilo“. Hiljade naših sugrađana, radilo je na njegovoj proizvodnji, pa se može reći i da je „odhranio“ brojne porodice i generacije, jer je sa oko 1.000.000 proizvedenih i prodatih vozila bio i ostao treće najprodavanije vozilo u Evropi (posle „Bube“ i sitroena „2CV“).

Generacije su se obučavale na njemu, polagale vožnju, putovale na more, a naravno, vozile su se i trke popularne „Nacionalne klase“. Uz proizvodnju Fiće nizali su se i uspesi kragujevačkih vozača, Jožefa Šiklošija, Pece Milićevića, Save Petkovića, Slavka Mitrovića, Pejdo Miroslava, Milutina Gavrilovića- Mileta Keze i Zorana Stevanovića Maketa.

Organizacija ove manifestacije je počela posle osnivanja Udruženja vlasnika i ljubitelja fića 2004. godine, kada je grupa Kragujevčana odlučila da sačuva uspomenu na auto, koji je prozvan “nacionalnom klasom”, o kome su snimani filmovi, i koji je obeležio čitav jedan indutrijski, ali i društveni period u istoriji pre svega Kragujevca, ali i cele bivše Jugoslavije. Bio je omiljeno vozilo Jugoslovena, mali auto velikih mogućnosti i ponos proizvodnje tadašnje automobilske industrije u Kragujevcu. I danas privlači pažnju, a vlasnici „Zastave 750“ ne bi ga menjali ni za najnoviji model nekog skupog automobila, pa za njih i nema cenu (iako se nude sume od nekoliko hiljada, pa do preko 10000 evra).

Piše: GTO

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.