Uprkos zacrtanoj električnoj strategiji, nova paleta STLA platformi konstruisanih i za električna, i iz vozila sa SUS motorima, omogućava fleksibilnost u proizvodnji koju Stellantis ističe kao svoju prednost za budućnost
Grupacija Stellantis, čiji deo je i nekadašnja fabrika Crvene Zastave u Kragujevcu u kojoj ovog leta počinje proizvodnja električnog naslednika Fijata Pande, ima ambiciozne planove da do 2030. godine evropskom tržištu ponudi kompletnu gamu električnih putničkih vozila.
Taj cilj za Sjedinjene Američke Države, za isti vremenski rok, iznosi 50 odsto ponude. To je suština plana nazvanog „Dare Forward 2030“. Međutim, iako se u prvi plan ističe elektrifikacija, Stellantis ne želi da kupcima ograniči izbor, zbog čega će nastaviti da proizvodi automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ukoliko to kupci budu želeli.
Uprkos zacrtanoj električnoj strategiji, nova paleta STLA platformi konstruisanih tako da mogu da se koriste kako za vozila sa električnim, tako i za ona sa klasičnim pogonom na fosilna goriva, ostavlja mogućnost konverzije vozila i lakši izlazak u susret zahtevima kupaca.
Tu fleksibilnost grupacija, u čijem sastavu se nalaze Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Peugeot, ističe kao svoju prednost za budućnost, pogotovo zbog činjenice da automobilska industrija u tranziciji na električni pogon, nije sasvim sigurna u pogledu sopstvene električne budućnosti.
Tu se, s pravom, postavlja i pitanje šta će se dogoditi do te 2030. godine. Šta ako, na primer, 75 odsto kupaca u SAD i dalje bude želelo da vozi automobil sa SUS motorom? Odnosno, hoće li ciljevi „Dare Forward 2030“ strategije moći da budu ispunjeni.
Iako svesna te neizvesnosti, grupacija Stellantis (za sada) ne menja i ne preispituje svoj cilj za 2030. godinu i drži sa plana 50 odsto elektrifikacije u SAD i 100 odsto u Evropi, konstatuje WardsAuto.
U prilog tome ide im činjenica da prodaja električnih vozila u Evropi i dalje odvija relativno dobro. Međutim, gledajući trenutni trend prodaje i ponudu modela, ako na tržištu ne dođe do promena i prilagođavanja, cilj prodaje 50 odsto električnih modela na američkom tržištu do 2030. godine mogao bi da postane teško ostvariv.
Autor: Miloš B. Jovanović