Dvadeset prehrambenih proizvoda označenih logoom „Bolja cena“ biće na sniženju od srede 13. septembra, najavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić na konferenciji za novinare u Predsedništvu.
On je u direktnom prenosu na televiziji pokazao korpu sa proizvodima čija će cena biti niža, a većina pokazanih proizvoda su marke „Dobro“ trgovinskog lanca „DIS“, prenosi Nova ekonomija.
Deterdžent marke „Dobro“ čija je redovna cena 126 dinara koštaće 70 dinara.
Mleko čija je redovna cena 109 dinara biće sniženo na 95 dinara.
Sok od jabuke iste marke koji košta 120 dinara biće 80 dinara, a kafa od 100 grama čija je cena trenutno 139,99 od srede će biti 89,99 dinara.
Domaći začin marke „To!“ prodajnog lanca „Persu“ koji košta 70 dinara, od srede će koštati 50, dok će cena špageta iste marke koja je trenutno 75 dinara biti 49,99 dinara.
Jogurt marke „Dr Milk“ čija je cena 164,99 dinara koštaće 139,99 dinara.
Prema rečima predsednikam cena krompira koji košta 99 dinara po kilogramu, biće snižena na 60 dinara, a šampona za bebe sa 107,99 biće snižena na 69,99 dinara.
Prema njegovim rečima pileći parizer marke „Dobro“ čija je redovna cena 399,99 dinara koštaće 259,99 dinara.
Predsednik je podsetio da Srbija ima najnižu cenu hleba u regionu i dodao da je zajedničkim naporima sa proizvođačima i trgovcima postignut dogovor o cenama proizvoda koje je pomenuo.
Momirović objavio spisak marketa
Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Srbije Tomislav Momirović objavio je na svom zvaničnom Instagram nalogu da će cene proizvoda biti snižene u marketima kompanija Delez Srbija, Merkator S, DTL sa svim svojim članicama, LIDL Srbija, UniverEksport, DIS, Metro, Domaća trgovina Aroma, AMAN i GOMEKS.
Dodao je da ove kompanije zajedno imaju više od 80 odsto tržišnog učešća, kao i da će 20 kategorija proizvoda biti deo akcije „Bolja cena-cena za narod“ od srede 13. septembra pa sve do 31. decembra ove godine.
Pored proizvoda koje je pokazao predsenik na konferenciji, Momirović je naveo da će biti sniženi i sir, jabuke, hrana za bebe, kupka i pelene za bebe, šampon i kupka za odrasle, toalet papir, higijenski ulošci i deterdžent za pranje veša.
Prema rečima guvernerke Narodne banke Srbije Jorgovanke Tabaković međugodišnja inflacija u Srbiji nalazi se na opadajućoj putanji i u julu je iznosila 12,5 odsto, dok će do karaja godine biti oko osam odsto.
Ona je takođe ranije ukazala da su trgovinske marže najznačajnijih maloprodajnih lanaca u Srbiji nominalno u 2022. godini bile veće za 36,6 odsto u odnosu na 2019. godinu.
Tabaković je zato ocenila da postoji prostor za njihovo smanjenje, odnosno da to ne bi ugrozilo funkcionalnost prodavaca, a da bi trebalo da ubrza dezinflaciju.