DO KRAJA GODINE U FIJATU JOŠ 23 RADNA DANA, ILI BLIZU 10.000 NOVIH AUTOMOBILA

Društvo Ekonomija

Nakon novog, ovoga  puta sedmodnevnog  zaostoja,  proizvodne i  montažne trake u kragujevačkom Fijatu ponovo će biti pokrenute  sutra  (utorak).  Do kraja godine, u fabrici u Kragujevcu predvidjeno je, saznaje naš list,  da proizvodne linije  budu u funkciji  još 23 radna dana –  po osam u oktobru i novembru i sedam u decembru. Tokom tog perioda,   iz pogona će, s obzirom da sa traka silazi 416 gotovih vozila dnevno, da izadje  nešto više od 9.500 automobila, što je za oko 3.000 vozila više no što je do skora bilo planirano. Uoči poslednjeg proizvodnog zastoja,  naime, u fabriku je stigla nova porudžbina  za  isporuku 3.000  automobila, zahvaljujući čemu je povećan broj radnih dana u oktobru i usled čega će posla za radnike Fijata u Kragujevcu  biti i u poslednjem ovogodišnjem mesecu, što do skora nije bilo predvidjeno.

     Poslednji zastoj u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija usledio je, podsetimo,  svega dve sedmice posle gotovo  sedmonedeljnog prekida proizvodnje  – tronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora i potonjeg četvorosedmičnog plaćenog odsustva –  uzrokovanog sve izraženijim padom plasmana Fijata 500L”  i na evropskim  tržištima. Od početka godine do sada, u Kragujevcu je proizvedeno oko 30.000 vozila, te će,  u 2019. , uz predvidjenih blizu 10.000 u poslednjem kvartalu, kupcima da bude isporučeno nekih 40.000 automobila sve tri verzije modela “500L”, što je za nekih 30 odsto manje nego lane.

 U kragujevačkom Fijatu , inače,  sve glasnije se, doznajemo, govori o novom modelu, i to znatno ozbiljnije od letošnjih najava, koje su se svodile na medijske špekulacije.  Novi model, koji bi se bazirao na modelu “Tipo”, a koji je, opet, zasnovan na platformi na kojoj se proizvodi  i “500l”, iz pogona fabrike u Kragujevcu bi, prema tim najavama, mogao da počne da izlazi tokom naredne, ili početkom 2021. godine. U Kragujevcu bi se, uz taj novi, najverovatnije SUV model (gradski džip),  proizvodio i “500L”  koji bi, u medjuvremenu, ponovo bio restilizovan, odnosno dobio hibridnu verziju.   Pripreme za proizvodnju novog modela navodno bi trebalo da startuju u martu ili aprilu naredne godine. Da li će tako zaista i da bude, moglo bi da se zna  već krajem ove  ili početkom naredne godine, do kada bi, prema očekivanjima predstavnika zaposlenih u kragujevačkoj fabrici,  menadžment Fijat Krajsler grupacije  trebalo da saopšti investicioni  plan kompanije za Srbiju (i Poljsku).  

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.